2023
(2023).
Segregazioa eta titulartasuna, amaierarik gabeko eztabaida
.
. Berria.
Leire Imaz Zubiaur; Idoia Fernández Fernández; Susan Orbe Mandaluniz ; Alba Madinabeitia Ezkurra
(2023).
Abusos sexuales contra la infancia y la adolescencia. Plan de formacion de los y las trabajadoras de la administracion publica Vasca. Informe Final.
Servicio Editorial de la UPV/EHU.
2023
Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021)
https://doi.org/10.36006/16392
Maialen Oiartzun; Idoia Fernández Fernández; Alba Madinabeitia; Nerea Muguruza
(2023).
Unravelling the implications of Beginning Teacher Entry Policy for Teacher Education: the case of the Basque Country (Spain)
In Ei Phyu Chaw, Fatma Nur Barcin, Anikó Kiss, Anna Orsolya Pongor-Juhász, Luca Alexa Erdei, Erika Kopp (Edit.) (Eds),
Proceeding ATEE Annual Conference 2023 'Teacher Education On The Move'.
pp 85-87
. Association for Teacher Education in Europe.
Álvaro Suárez; Arturo C. Martí; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola
2023
Electromagnetic field presented in introductory physics textbooks and consequences for its teaching
Physical Review Physics Education Research
19
(2)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.19.020113
Joana Miguelena Torrado; Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2023
Derecho a la igualdad de oportunidades en la educación superior: Programa arrakasta
Journal of Supranational Policies of Education (JOSPOE)
pp 148-165
Leire Imaz Zubiaur; Idoia Fernández Fernández; Susan Orbe Mandaluniz; Alba Madinabeitia Ezkurra
(2023).
Haur eta nerabeen aurkako sexu abusuak. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken txostena.
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua. .
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Peio Manterola Pavo; Aintzane Rodríguez Poza
2023
Cartografía de las Memorias Escolares del Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU)
Cabás
pp 37-54
Jenaro Guisasola; Esmeralda Campos; Kristina Zuza; Genaro Zavala
2023
Phenomenographic approach to understanding students’ learning in physics education
Physical Review Physics Education Research
19
(2)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.19.020602
Hilario Murua Cartón; Paulí Dávila Balsera
2023
El papel institucional y empresarial en la Formación Profesional vasca: algo más que un apoyo coyuntural
Historia y Memoria de la Educación
pp 381-412
Leire Imaz Zubiaur; Idoia Fernández Fernández, ; Susan Orbe-Mandaluniz; Alba Madinabeitia Ezkurra
(2023).
Indarkeria matxistak: prebentzioa, detekzioa eta esku-hartzea. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken Txostena..
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua.
Ainhoa Alberro; Unai Ortega Lasuen; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ
2023
Current knowledge and attitudes of students towards biotechnology: A long way to go
IKASTORRATZA.e-journal on Didactics
pp 1-25
https://doi.org/10.37261/30_alea/1
Peio Manterola Pavo; Irati Amunarriz Iruretagoiena; Aintzane Rodríguez Poza
2023
Los cuadernos escolares del Museo de la Educación de la UPV/EHU. Una fuente primaria para el estudio de la educación en el País Vasco durante el franquismo
Cabás
pp 75-98
Esmeralda Campos; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola; Genaro Zavala
2023
Recognition and conversion of electric field representations: The case of electric field lines
Physical Review Physics Education Research
19
(2)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.19.020117
J.R. Díez López; Unai Ortega Lasuen; O. Barrutia Sarasua; R. Ladrera Fernández
2023
Inundaciones fluviales. El uso del video en el aula para trabajar la gestión del riesgo.
Alambique. Didáctica de las ciencias experimentales
pp 25-32
Úrsula Luna; Álex (eds.) Ibañez-Etxeberria
(2023).
XXIX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica - Psikodidaktikako XXIX. Ikerkuntza-jardunaldiak
.
pp 1-212
. UPV/EHU Editorial Service.
Unai Ortega Lasuen; Oier Pedrera; Erin Telletxea; Oihana Barrutia; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ
2023
Secondary Students’ Knowledge on Birds and Attitudes towards Conservation: Evaluation of an Environmental Education Program
International Journal of Environmental Research and Public Health
20
( 10)
https://doi.org/10.3390/ijerph20105769
Iratxe Rubio Benito del Valle; Amelia (eds.)
Benito del Valle Eskauriaza
(2023).
Fortalecimiento de la cultura nasa y aprendizaje comunitario en el resguardo de Tóez-Caloto. Pautas para profundizar en la competencia lingüística en nasa yuwe desde la ecología, la música, la historia y la comunicación
.
pp 1-94
. UPV/EHU Editorial Service.
Maialen Oiartzun Irastorza
2023
Irakasleen lanbiderako sarbidearen diagnostikoa (I)
Hik Hasi: Euskal Heziketarako Aldizkaria
pp 28-31
Judith S. Lederman; Selina Bartels; Juan Jimenez; Norman G. Lederman; Katherine Acosta; Karina Adbo; Valarie L. Akerson; Mariana A.Bologna Soares de Andrade; Lucy Avraamidou; Kerry Anne Barber; Estelle Blanquet; Saouma Boujaoude; Rosa Cardoso; Claire Dresslar Cesljarev; Pawat Chaipidech; Catherine Pozarski Connolly; David T. Crowther; Pabi Maya Das; Özgür Kivilcan Dogan; Ani Epitropova; Naruho Fukuda; Lichun Gai; Soraya Hamed; Cigdem Han-Tosunoglu; Gary M. Holliday; Xiao Huang; Rola Khishfe; Anna Koumara; Elianna Kraan; Jari Lavonen; Jessica Shuk Ching Leunga; Yanmei Li; Mila Rosa Librea-Carden; Cheng Liu; Shiang Yao Liu; Kendra McMahon; Marlene Morales; Patricia D. Morrell; Irene Neumann; Jisun Park; Mafor Penn; Eric Picholle; Katerine Plakitsi; Umesh Ramnarain; Zhelyazka Raykova; Arantza Rico; Fátima Rodríguez-marín; Aritz Ruiz-González; Carl Johan Rundgren; Richard Deanne Sagun; Suvi Salonen; Hui Shao; Niwat Srisawasdi; Aik Ling Tan; Radu Bogdan Toma; Tshering; Zeynep Ünsal; Clara Vidal Carulla; Jana Visnovska; Frauke Voitle; Yalcin Yalaki; Hye jin Yoo; Quianyun Zhu
2023
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education
46
(7)
pp 715-731
https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2256458
Karmele Artetxe
2023
Euskal Hezkuntzan ahaztutako auzo-ikastoletako maistrak [=Las maestras de las escuelas de barriada olvidadas en la historia de la educación vasca]
Jakin
254
(254)
pp 67-89
Oihana Barrutia; Oier Pedrera; José Ramón Díez López
2023
Euskal haur eta gazteen biodibertsitate-alfabetatzea: kezka iturri bat
EKAIA EHUko Zientzia eta Teknologia aldizkaria
pp 239-255
https://doi.org/10.1387/ekaia.24008
O. Pedrera; O. Barrutia; J. R. Díez
(2023).
Laguntzen al dute testuliburuek zientzia ulermen kontzeptual sakona garatzen? Landareen nutrizioa aztergai
Ikergazte 2023: Nazioarteko Ikerketa Euskaraz.
pp 219-226
Maialen Oiartzun Irastorza
2023
Irakasleen lanbiderako sarbidearen diagnostikoa (II)
HikHasi
pp 28-31
Ane Portillo Blanco; JOsé Gutierrez Berraondo; Lorenzo Trombetti; Kristina Zuza; Spiros Sirmakessis; Alessio Moriconi; Edurne Iturbe Zabalo; Linda Barelli; Stefano Pasqua
2023
Innovative teaching methods in engineering education: the STEAM-Active project
2023 32nd Annual Conference of the European Association for Education in Electrical and Information Engineering (EAEEIE)
Saioa Bilbao; Amaia Eiguren; Karmele Artetxe
(2023).
Gizarte Hezkuntza graduko bigarren moduluko ikasle eta irakasle taldearen ebaluazioen azterketa: egungo kezkak eta aurrera begirako erronkak
In AAVV (Eds),
Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021).
pp 15-26
. Octaedro.
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2023
Modelo Científico de la Nutrición Vegetal: análisis epistemológico y propuesta de progresión de aprendizaje
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
20
(3)
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2023.v20.i3.3102
O. Barrutia; O. Pedrera; U. Ortega-Lasuen; J. R. Díez
(2023).
Primary school students’ ability to name native and exotic animals using biome photos: a preliminary study
INTED 2023: 17th Annual International Technology, Education and Development Conference Proceedings.
pp 4380-4385
Maria Garcia-Alvarez; Itziar Rekalde-Rodríguez; Pilar Gil-Molina
(2023).
No Transition Without Transformation: Educating Sustainability
In Leal Filho, W., Denis, M.A.P., Moggi, S., Price, E., Hope, A. (Eds),
SDGs in the European Region.
pp 1-35
. Springer International Publishing.
Naiara Berasategi Sancho; Idoia Legorburu Fernnadez; Israel Alonso Saez; Nahia Idoiaga Mondragon
2023
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies
https://doi.org/10.1080/14733285.2023.2292574