2025
Esther Cruz-Iglesias; Leire Darretxe Urrutxi; Monike Gezuraga Amundarain; Idoia Legorburu Fernández
2025
Modelo de participación familiar en la respuesta educativa al alumnado con discapacidad auditiva
Revista Colombiana de Educacion
https://doi.org/10.17227/rce.num94-18450
Ane Portillo Blanco; Kristina Zuza Elosegi; Jenaro Guisasola Aranzábal
2025
¿Cómo podemos protegernos del sol de forma saludable?
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 48-55
Paulí Dávila Balsera; Luis M. Naya Garmendia; Irati Amunarriz-Iruretagoyena
2025
Zahoríes y derviches en Historia de la Educación en España
Educació i Història: Revista d’Història de l’Educació
45
(45)
pp 35-68
https://doi.org/10.2436/20.3009.01.321
Idoia Fernandez Fernandez; Alba Madinabeitia Ezkurra; Karmele Artetxe Sanchez
2025
Ikaskuntza transdiziplinarra eta iraunkortasuna: Gradu Amaierako Lanak erronka konplexuen mesedetan
Tantak
Luis M. Naya Garmendia; Paulí Dávila Balsera
2025
El Centenario de la Oficina Internacional de la Educación: la aportación de Pedro Rosselló (1897-1970)
Revista Española de Educación Comparada
pp 312-334
https://doi.org/10.5944/reec.47.2025.43726
Esther Cruz-Iglesias; Leire Darretxe Urrutxi; Monike Gezuraga Amundarain; Idoia Legorburu Fernández
2025
Family Participation Model in the Educational Response to Students with Hearing Disabilities
Revista Colombiana de Educacion
https://doi.org/10.17227/rce.num94-18450
Joana (coord.) Miguelena Torrado
(2025).
ASKIAK. Proyecto de innovación social sobre niñas y adolescentes en situación de especial vulnerabilidad: diagnóstico desde una perspectiva de género e interseccional
.
pp 1-392
. UPV/EHU Editorial Service.
María Álvarez-Rementería Álvarez; Amaia de la Fuente Gaztañaga; Naiara Berasategi Sancho; Maitane Picaza Gorrochategui; Itziar Kerexeta Brazal; Idoia Legorburu Fernández; Nahia Idoiaga Mondragón; Inge Axpe Sáez; Maitane Belasko Txertudi
(2025).
Participación infantil y adolescente en órganos de decisión. Experiencias y orientaciones sobre los consejos de la infancia y adolescencia - Haur eta nerabeen parte-hartzea erabaki organoetan. Haurren eta nerabeen kontseiluen esperientziak eta aholkuak
.
pp 1-118
. UPV/EHU Editorial Service.
Odei Guirado; Joana Miguelena; Maria Dosil-Santamaria
2025
Formal education, organised leisure, and informal discourse in Basque: improving the linguistic proficiency of new speakers and fostering motivation and attachment to the language
Language, Culture and Curriculum
pp 1-17
https://doi.org/10.1080/07908318.2025.2516006
Ander Delgado; Karmele Artetxe
(2025).
Euskal hezkuntza sistemak Gerra Zibilean (1936-1939): Eskola proiektuen arteko borroka
Kultura Gerra Zibilean.
. UPV/EHU.
Peio Manterola-Pavo; Irati Amunarriz-Iruretagoiena
2025
“Education for all life” through yearbooks and school exercise books of franquism
Revista De Investigacion En Educacion
23
(1)
pp 7-25
https://doi.org/10.35869/reined.v23i1.6106
Ion Andoni del Amo; Miriam Ureta; Karmele Artetxe
(2025).
Los Consejos educativos municipales como herramienta para la inclusión
In Octaedro (Eds),
Educación inclusiva.
Paulí Dávila; Luis M. Naya; Hilario Murua
2025
“The University of the Poor” or Vocational Training in the Schools of Arts and Crafts in the Basque Country
History of Education
54
(3)
https://doi.org/10.1080/0046760X.2024.2440060
Ion Andoni del Amo; Itziar Kerexeta; Miriam Ureta; Karmele Artetxe
(2025).
Perspectivas del alumnado ante la Inteligencia Artificial en educación: Usos, oportunidades y dilemas éticos
In Dykinson (Eds),
Aprender para el Futuro: Educación y competencias esenciales en la Era de la Inteligencia Artificial.
Aintzane Rodríguez Poza; Joana Miguelena Torrado; Luis M. Naya Garmendia; Amaia Lojo Novo
2025
Education and Protection: A study of secondary education of young people in protection
Revista de investigación educativa
43
(43)
https://doi.org/10.6018/rie.593261
Aintzane Rodríguez Poza; Joana Miguelena Torrado; Luis María Naya Garmendia; Amaia Lojo Novo
2025
Education and Protection:A Study of Secondary Education of Young People in Protection
Revista de Investigacion Educativa
43
https://doi.org/10.6018/rie.593261
Adriana Mora Botina; Altuna Urdin, Jon; Naya Garmendia, Luis Maria
2025
Modelo para evaluar la calidad en la educación a distancia con enfoque de equidad
Campus Virtuales
14
(1)
pp 101-116
https://doi.org/10.54988/cv.2025.1.1469
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Peio Manterola Pavo
2025
Reviviendo la experiencia escolar en el museo de la educación de la universidad del País Vasco/Euskal herriko unibertsitatea (upv/ehu) con personas con Alzheimer o demencia: Hacia una comunidad verdaderamente inclusiva: Revisiting the school experience at the museum of education of the university of the basque country (upv/ehu) with people with alzheimer'S or dementia: Towards a truly inclusive community
Revista de Educación Inclusiva
pp 19-31
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2025
Unveiling Students’ Mental Models and Learning Demands: an Empirical Validation of Secondary Students’ Model Progression on Plant Nutrition
Research in Science Education
https://doi.org/10.1007/s11165-024-10225-x
Ane Portillo-Blanco; Kristina Zuza; Elvira Gutierrez-Jimenez; Jenaro Guisasola; José Gutierrez-Berraondo
2025
Building an Autonomous Car: Designing, Implementing, and Evaluating an Integrated STEM Teaching–Learning Sequence for Pre-Service Secondary Teachers
Education Sciences
15
(4)
https://doi.org/10.3390/educsci15040406
Álvaro Suárez; Arturo C Marti; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola
2025
Understanding student challenges with circulation and Ampère–Maxwell law
European Journal of Physics
46
(2)
https://doi.org/10.1088/1361-6404/ada1b1
2024
J. Guisasola; J. Ametller; D. Baccino; M. Carli; S. Kapon; A. C. Marti; M. Monteiro; O. Pantano; T. Peer; P. Sarriugarte; M. Schvartzer; A. Suárez; K. Zuza
(2024).
Connecting Research in Physics Education, Curriculum Decisions and Teaching Practices: Symposium Organized by GTG Physics Education Research at University-PERU
Challenges in Physics Education.
pp 55-76
Paulí Dávila Balsera; José Miguel Sáiz Gómez; Luis María Naya Garmendia
2024
Editorial: una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo
Cabás
pp 5-6
Peio Manterola Pavo
2024
Los rituales escolares en el País Vasco del franquismo. Comparación de los cuadernos ritualizados de la escuela nacional-católica, la etxe-eskola de Zipitria y la Errenderiko Ikastola: School Rituals in The Basque Country under Francoism. A Comparison of The Ritualised School Exercise Books of The National-Catholic School, The Etxe-Eskola of Elbira Zipitria and Errenderiko Ikastola
Cabás
pp 107-127
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia; Joana Miguelena Torrado
2024
Los catálogos de material de enseñanza y los gabinetes de física
Cabás
pp 42-63
https://doi.org/10.1387/cabas.26807
Idoia Fernández Fernández ; Estibaliz Saéz de Cámara Oleaga ; Leire Imaz Zubiaur
2024
What is gained when university leadership revisits and recommits to equality considering the 2030 Agenda for sustainable development
Feminismo/s
43
(43)
pp 245-272
https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.10
Isabel Barja; Ana Piñeiro; Javier Talegón; Aritz Ruiz-González; Álvaro Navarro-Castilla; Amaia Caro; Toni Gago-Barja; M. Carmen Hernández
2024
Iberian wolf’s diet and its quality during breeding season: exploring the influence of zone, wolf groups, prey availability and individual factors
Behavioral Ecology and Sociobiology
78
(3)
https://doi.org/10.1007/s00265-024-03457-4
Paulí Dávila Balsera; José Miguel Sáiz Gómez; Luis M. Naya Garmendia
2024
Una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo
Cabás
pp 5-6
https://doi.org/10.1387/cabas.26442
Jon Mikel Luzarraga Martín; Esther Cruz Iglesias; Elixabete Sáenz Arrizubieta
2024
La Prueba de Acceso a la Universidad como factor condicionante en la orientación del Bachillerato
Contextos educativos: Revista de educación
pp 261-283
https://doi.org/10.18172/con.5554
Marguerite Ficheac Monthus; Marie-Anne Châteaureynaud ; Céline Piot ; Naya Garmendia, Luis Maria; Davila Balsera, Pauli
(2024).
Faire parler les objets pédagogiques: l’exemple des herbiers.
Presses Universitaires de Nouvelle-Aquitaine.