2025
Ander Delgado; Karmele Artetxe
(2025).
Euskal hezkuntza sistemak Gerra Zibilean (1936-1939): Eskola proiektuen arteko borroka
Kultura Gerra Zibilean.
. UPV/EHU.
Peio Manterola-Pavo; Irati Amunarriz-Iruretagoiena
2025
“Education for all life” through yearbooks and school exercise books of franquism
Revista De Investigacion En Educacion
23
(1)
pp 7-25
https://doi.org/10.35869/reined.v23i1.6106
Ion Andoni del Amo; Miriam Ureta; Karmele Artetxe
(2025).
Los Consejos educativos municipales como herramienta para la inclusión
In Octaedro (Eds),
Educación inclusiva.
Aritz Ruiz-González; Arantza Rico; Jenaro Guisasola
(2025).
Learning About Sound in Initial Teacher Training: Evaluation and Redesign of a Teaching-Learning Sequence
Contributions from Science Education Research.
pp 157-171
. Springer Nature Switzerland.
Ion Andoni del Amo; Itziar Kerexeta; Miriam Ureta; Karmele Artetxe
(2025).
Perspectivas del alumnado ante la Inteligencia Artificial en educación: Usos, oportunidades y dilemas éticos
In Dykinson (Eds),
Aprender para el Futuro: Educación y competencias esenciales en la Era de la Inteligencia Artificial.
pp 111-126
J. Martínez-Torregrosa; P. Sarriugarte; S. Rosa-Cintas; J. Guisasola
2025
A circular motion problem to encourage deep understanding and use of scientific practices
Physics Education
60
(4)
https://doi.org/10.1088/1361-6552/addc2c
Paulí Dávila; Luis M. Naya; Hilario Murua
2025
“The University of the Poor” or Vocational Training in the Schools of Arts and Crafts in the Basque Country
History of Education
54
(3)
https://doi.org/10.1080/0046760X.2024.2440060
Aintzane Rodríguez Poza; Joana Miguelena Torrado; Luis María Naya Garmendia; Amaia Lojo Novo
2025
Education and Protection:A Study of Secondary Education of Young People in Protection
Revista de Investigacion Educativa
43
https://doi.org/10.6018/rie.593261
Nicolás Gandolfo; José Gutiérrez-Berraondo; Paulo Sarriugarte; Paula Buteler; Jenaro Guisasola
2025
Un enfoque epistemológico para enseñar el concepto de energía en mecánica en cursos de Física Introductoria
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
22
(1)
https://doi.org/10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2025.v22.i1.1301
Aintzane Rodríguez Poza; Joana Miguelena Torrado; Luis M. Naya Garmendia; Amaia Lojo Novo
2025
Education and Protection: A study of secondary education of young people in protection
Revista de investigación educativa
43
(43)
https://doi.org/10.6018/rie.593261
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Peio Manterola Pavo
2025
Reviviendo la experiencia escolar en el museo de la educación de la universidad del País Vasco/Euskal herriko unibertsitatea (upv/ehu) con personas con Alzheimer o demencia: Hacia una comunidad verdaderamente inclusiva: Revisiting the school experience at the museum of education of the university of the basque country (upv/ehu) with people with alzheimer'S or dementia: Towards a truly inclusive community
Revista de Educación Inclusiva
pp 19-31
Mariela Casas Uribe; Idoia Fernandez Fernandez
2025
Ampliando las concepciones sobre el desarrollo académico de la docencia: efectos mediatos de un proceso de indagación-formación con personas desarrolladoras educativas de una universidad chilena
Spirat. Revista Académica de Docencia y Gestión Universitaria
3
(NE1)
Adriana Mora Botina; Altuna Urdin, Jon; Naya Garmendia, Luis Maria
2025
Modelo para evaluar la calidad en la educación a distancia con enfoque de equidad
Campus Virtuales
14
(1)
pp 101-116
https://doi.org/10.54988/cv.2025.1.1469
Ane Portillo-Blanco; Kristina Zuza; Elvira Gutierrez-Jimenez; Jenaro Guisasola; José Gutierrez-Berraondo
2025
Building an Autonomous Car: Designing, Implementing, and Evaluating an Integrated STEM Teaching–Learning Sequence for Pre-Service Secondary Teachers
Education Sciences
15
(4)
https://doi.org/10.3390/educsci15040406
Aitor Mendia-Urrutia; Itziar Rekalde-Rodríguez; Esther Cruz-Iglesias
2025
Keys to constructing an academic development support strategy based on the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL)
Innovations in Education and Teaching International
https://doi.org/10.1080/14703297.2025.2530117
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2025
Unveiling Students’ Mental Models and Learning Demands: an Empirical Validation of Secondary Students’ Model Progression on Plant Nutrition
Research in Science Education
https://doi.org/10.1007/s11165-024-10225-x
Esther Cruz-Iglesias; Leire Darretxe Urrutxi; Monike Gezuraga Amundarain; Idoia Legorburu Fernández
2025
Modelo de participación familiar en la respuesta educativa al alumnado con discapacidad auditiva
Revista Colombiana de Educacion
https://doi.org/10.17227/rce.num94-18450
Ana Picallo Pérez; Arrate Hernandez Arizaga; JuanMaria Hidalgo; Joseba Aldasoro; A. Lasa; Paulo Sarriugarte Onandia
2025
Energia aurrezpena eta jasangarritasuna: aplikazioa ikastetxeetan eta Eraikinen Kalitatea Kontrolatzeko Laborategian
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria
pp 343-355
Álvaro Suárez; Arturo C Marti; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola
2025
Understanding student challenges with circulation and Ampère–Maxwell law
European Journal of Physics
46
(2)
https://doi.org/10.1088/1361-6404/ada1b1
Paulí Dávila Balsera; Luis M. Naya Garmendia; Irati Amunarriz-Iruretagoyena
2025
Zahoríes y derviches en Historia de la Educación en España
Educació i Història: Revista d’Història de l’Educació
45
(45)
pp 35-68
https://doi.org/10.2436/20.3009.01.321
Arantza Rico Martínez; Igone Palacios Agúndez; Elena Agirre Basurko; Daniel Zuazagoitia Rey-Baltar; Aritz Ruiz González
2025
¿Qué conciencia de sostenibilidad y actitudes hacia la Educación para la Sostenibilidad posee el profesorado en formación?
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales
pp 91-116
Ane Portillo Blanco; Kristina Zuza Elosegi; Jenaro Guisasola Aranzábal
2025
¿Cómo podemos protegernos del sol de forma saludable?
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 48-55
Luis M. Naya Garmendia; Paulí Dávila Balsera
2025
El Centenario de la Oficina Internacional de la Educación: la aportación de Pedro Rosselló (1897-1970)
Revista Española de Educación Comparada
pp 312-334
https://doi.org/10.5944/reec.47.2025.43726
Idoia Fernandez Fernandez; Alba Madinabeitia Ezkurra; Karmele Artetxe Sanchez
2025
Ikaskuntza transdiziplinarra eta iraunkortasuna: Gradu Amaierako Lanak erronka konplexuen mesedetan
Tantak
Joana (coord.) Miguelena Torrado
(2025).
ASKIAK. Proyecto de innovación social sobre niñas y adolescentes en situación de especial vulnerabilidad: diagnóstico desde una perspectiva de género e interseccional
.
pp 1-392
. UPV/EHU Editorial Service.
Esther Cruz-Iglesias; Leire Darretxe Urrutxi; Monike Gezuraga Amundarain; Idoia Legorburu Fernández
2025
Family Participation Model in the Educational Response to Students with Hearing Disabilities
Revista Colombiana de Educacion
https://doi.org/10.17227/rce.num94-18450
Odei Guirado; Joana Miguelena; Maria Dosil-Santamaria
2025
Formal education, organised leisure, and informal discourse in Basque: improving the linguistic proficiency of new speakers and fostering motivation and attachment to the language
Language, Culture and Curriculum
pp 1-17
https://doi.org/10.1080/07908318.2025.2516006
2024
Naya Garmendia, Luis Maria
(2024).
El Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco. Intrahistoria de un largo proceso
In Naya Garmendia, Luis Maria (Eds),
Paulí Dávila, Euskal Herriko Hezkuntzaren Historiaren bidezidorretan argi.
pp 121-142
. Delta Publicaciones.
Pilar Gil-Molina; Esther Cruz-Iglesias; Itziar Rekalde-Rodriguez
2024
Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project
Journal of University Teaching and Learning Practice
21
(1)
https://doi.org/10.53761/677rfm42
Oihana Igarriz Margüello; Itziar Rekalde-Rodríguez; Jose Ignacio Imaz Bengoetxea
2024
Peer Tutoring In University Guidance. The Case Of The Bat Programme In The Degrees In Pedagogy And Social Education At The University Of The Basque Country
Revista Espanola de Orientacion y Psicopedagogia
35
(3)
pp 86-104
https://doi.org/10.5944/reop.vol.35.num.3.2024.41353