Argitalpenak

2024

aldizkarietako-artikuluak

Indagando sobre la velocidad del sonido en el aire

Aldizkaria: Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
Bolumena: 116 /
Zenbakia: 116
Liburuaren egileak: Erica Macho Stadler
Argitaletxea: GRAO
Argitalekua: Unset /
Orrialdeak: 1001-1001
ISSN: 1133-9837

2024

aldizkarietako-artikuluak

A physics curriculum for the modern world

Aldizkaria: Nature Physics
Bolumena: 20 /
Zenbakia: 3
Liburuaren egileak: Jenaro Guisasola; Kristina Zuza
Argitaletxea: Springer Science and Business Media LLC
Argitalekua: Unset /
Orrialdeak: 342-344
ISSN: 1745-2473
DOI: 10.1038/s41567-023-02370-3

2024

Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez 2024 Do textbooks provide opportunities to develop meaningful botanical literacy? A case study of the scientific model of plant nutrition Journal of Biological Education pp 1-27 https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2365679
Gil-Molina, Pilar; Cruz-Iglesias, Esther; Rekalde-Rodríguez, Itziar 2024 Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project Journal of University Teaching & learning Practice 21 (1) pp 1-15 https://doi.org/10.53761/677rfm42
Unai Ortega-Lasuen; José Ramón Díez; Patricia Esteve-Guirao; Isabel Banos-González 2024 Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.6064
Leire Coronado Hidalgo; Gonzalo Torre Oleaga; Arantza Rico Martínez 2024 Zumaiako Flysch-a: Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 4. mailako ikasleentzako Geoparkearen eskaintza didaktikoaren analisia eta hobekuntza proposamena IKASTORRATZA.e-journal on Didactics pp 33-66 https://doi.org/10.37261/32_alea/2
Idoia Legorburu Fernández; Monike Gezuraga Amundarain; Amaia Eiguren Munitis; Gorka Román Etxebarrieta 2024 A Space For Citizen Participation Through Final Degree Projects: Promoting The 2030 Agenda And The Sustainable Development Goals Revista de Investigacion Educativa 42 (2) https://doi.org/10.6018/rie.546291
María Ángeles García-Fortes; Unai Ortega-Lasuen; Patricia Esteve-Guirao; Oihana Barrutia; Ana Ruiz-Navarro; Daniel Zuazagoitia; Magdalena Valverde-Pérez; José Ramón Díez; Isabel Banos-González 2024 Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation? Sustainability 16 (17) https://doi.org/10.3390/su16177624
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez 2024 Effectiveness of a model-based inquiry instructional sequence in overcoming students’ teaching-learning difficulties on plant nutrition International Journal of Science Education pp 1-23 https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2350705
Ane Portillo-Blanco; Hanne Deprez; Mieke De Cock; Jenaro Guisasola; Kristina Zuza 2024 A Systematic Literature Review of Integrated STEM Education: Uncovering Consensus and Diversity in Principles and Characteristics Education Sciences 14 (9) https://doi.org/10.3390/educsci14091028
Álvaro Suárez; Arturo C. Marti; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola 2024 Learning difficulties among students when applying Ampére-Maxwell’s law and its implications for teaching Physical Review Physics Education Research 20 (1) https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.20.010143
O. Barrutia; O. Pedrera; U. Ortega-Lasuen; J. R. Díez 2024 What animals live there? Exploring the factors influencing primary school children’s awareness of native and exotic fauna Journal of Biological Education https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2386270
Erica Macho Stadler 2024 Indagando sobre la velocidad del sonido en el aire Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales 116 (116) pp 1001-1001
Idoia Fernández Fernández (2024). Maternitats militants: acció social col.lectiva i construcció de les natios sense estat. El cas de l´Emakume Abertzale Batza (Associació de Dones Patriotes) In Luis Mª Naya Garmendia (Eds), Paulí Dávila, Euskal Herriko hezkuntzaren historiaren bidezidoerretan argi. pp 15-27
Itziar Rekalde-Rodríguez; Julieta Barrenechea; Olatz Zinkunegi-Goitia 2024 Sailing aboard the training ship Saltillo. An extracurricular experience in education for sustainable development Journal of Outdoor and Environmental Education https://doi.org/10.1007/s42322-024-00173-5
Unai Coronel Gastiain; Igone Palacios Agúndez; Andrea Perales Fernández de Gamboa; Arantza Rico Martínez 2024 Bizikidetza eta kulturartekotasunaren sustapena eskolan World Café-aren bidez Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria pp 17-46
Erica Macho Stadler 2024 Experimental study of the absorption coefficient of acoustics insulators for undergraduate university students Revista de Gestão Social e Ambiental – RGSA 18 (9) pp 1-15 https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n9-119
Paulí Dávila Balsera; José Miguel Sáiz Gómez; Luis María Naya Garmendia 2024 Editorial: una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo Cabás pp 5-6
Idoia Fernández Fernández ; Estibaliz Saéz de Cámara Oleaga ; Leire Imaz Zubiaur 2024 What is gained when university leadership revisits and recommits to equality considering the 2030 Agenda for sustainable development Feminismo/s 43 (43) pp 245-272 https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.10
Oihana Barrutia; Oier Pedrera; Unai Ortega-Lasuen; José Ramón Díez 2024 Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students Environmental Education Research 30 (1) pp 107-117 https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2229971
Paulí Dávila Balsera; José Miguel Sáiz Gómez; Luis María Naya Garmendia 2024 Una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo Cabás pp 5-6 https://doi.org/10.1387/cabas.26442
Isabel Banos-González; Oihana Barrutia; María Ángeles García-Fortes; José Ramón Díez 2024 El tratamiento del consumo intensivo y la generación de residuos en los libros de texto de Educación Secundaria IKASTORRATZA.e-journal on Didactics pp 102-128 https://doi.org/10.37261/32_alea/5

2023

Ainhoa Alberro; Unai Ortega Lasuen; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ 2023 Current knowledge and attitudes of students towards biotechnology: A long way to go IKASTORRATZA.e-journal on Didactics pp 1-25 https://doi.org/10.37261/30_alea/1
Peio Manterola Pavo; Irati Amunarriz Iruretagoiena; Aintzane Rodríguez Poza 2023 Los cuadernos escolares del Museo de la Educación de la UPV/EHU. Una fuente primaria para el estudio de la educación en el País Vasco durante el franquismo Cabás pp 75-98
Esmeralda Campos; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola; Genaro Zavala 2023 Recognition and conversion of electric field representations: The case of electric field lines Physical Review Physics Education Research 19 (2) https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.19.020117
J.R. Díez López; Unai Ortega Lasuen; O. Barrutia Sarasua; R. Ladrera Fernández 2023 Inundaciones fluviales. El uso del video en el aula para trabajar la gestión del riesgo. Alambique. Didáctica de las ciencias experimentales pp 25-32
Úrsula Luna; Álex (eds.) Ibañez-Etxeberria (2023). XXIX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica - Psikodidaktikako XXIX. Ikerkuntza-jardunaldiak . pp 1-212 . UPV/EHU Editorial Service.
Unai Ortega Lasuen; Oier Pedrera; Erin Telletxea; Oihana Barrutia; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ 2023 Secondary Students’ Knowledge on Birds and Attitudes towards Conservation: Evaluation of an Environmental Education Program International Journal of Environmental Research and Public Health 20 ( 10) https://doi.org/10.3390/ijerph20105769
Iratxe Rubio Benito del Valle; Amelia (eds.) Benito del Valle Eskauriaza (2023). Fortalecimiento de la cultura nasa y aprendizaje comunitario en el resguardo de Tóez-Caloto. Pautas para profundizar en la competencia lingüística en nasa yuwe desde la ecología, la música, la historia y la comunicación . pp 1-94 . UPV/EHU Editorial Service.
Maialen Oiartzun Irastorza 2023 Irakasleen lanbiderako sarbidearen diagnostikoa (I) Hik Hasi: Euskal Heziketarako Aldizkaria pp 28-31
Judith S. Lederman; Selina Bartels; Juan Jimenez; Norman G. Lederman; Katherine Acosta; Karina Adbo; Valarie L. Akerson; Mariana A.Bologna Soares de Andrade; Lucy Avraamidou; Kerry Anne Barber; Estelle Blanquet; Saouma Boujaoude; Rosa Cardoso; Claire Dresslar Cesljarev; Pawat Chaipidech; Catherine Pozarski Connolly; David T. Crowther; Pabi Maya Das; Özgür Kivilcan Dogan; Ani Epitropova; Naruho Fukuda; Lichun Gai; Soraya Hamed; Cigdem Han-Tosunoglu; Gary M. Holliday; Xiao Huang; Rola Khishfe; Anna Koumara; Elianna Kraan; Jari Lavonen; Jessica Shuk Ching Leunga; Yanmei Li; Mila Rosa Librea-Carden; Cheng Liu; Shiang Yao Liu; Kendra McMahon; Marlene Morales; Patricia D. Morrell; Irene Neumann; Jisun Park; Mafor Penn; Eric Picholle; Katerine Plakitsi; Umesh Ramnarain; Zhelyazka Raykova; Arantza Rico; Fátima Rodríguez-marín; Aritz Ruiz-González; Carl Johan Rundgren; Richard Deanne Sagun; Suvi Salonen; Hui Shao; Niwat Srisawasdi; Aik Ling Tan; Radu Bogdan Toma; Tshering; Zeynep Ünsal; Clara Vidal Carulla; Jana Visnovska; Frauke Voitle; Yalcin Yalaki; Hye jin Yoo; Quianyun Zhu 2023 Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry International Journal of Science Education 46 (7) pp 715-731 https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2256458