2020
Murua, Hilario
(2020).
La Relacion Entre Empresa Y Formacion Profesional
El modelo vasco de Formación Profesional: claves de su reciente evolución.
Ruben Ladrera; Beatriz Robredo; Unai Ortega-Lasuen; Jose Ramon Diez; Aritz Ruiz-González
2020
Unprepared to Deal with Invasion: Pre-Service Teachers' Perception, Knowledge and Attitudes toward Invasive Species
Sustainability
12
(24)
pp 1-17
https://doi.org/10.3390/su122410543
Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
Los planes vascos de Formación Profesional: horizonte estratégico de la FP en el País Vasco
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Evolución del modelo vasco de Formación Profesional.
pp 45-73
. Servicio editorial de la Universidad del País Vasco.
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2020
Guiding students towards an understanding of the electromotive force concept in electromagnetic phenomena through a teaching-learning sequence
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
16
(2)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.16.020110
Juan Luis Cerda Jopia; Recalde Rodriguez, Maria Iciar; Vizcarra Morales, Maria Teresa; Ines Palape Palevic
(2020).
Percepción del profesorado chileno sobre sus necesidades de formación docente
In R. Gamito, J. Martinez eta M.T.Vizcarra (Eds),
XXVI Jornadas de Investigación de Psicodiodáctica.
pp 101-112
. Upv/Ehu.
Paulí Dávila; Luis M. Naya; Joana Miguelena
2020
The Yearbooks: The Richness of a Source for the History of the School and the Students
Encounters in Theory and History of Education
21
pp 253-273
https://doi.org/10.24908/ENCOUNTERS.V21I0.14404
Ana Eizagirre Sagardía; Lidia Caño Pérez; Andoni Arguiñano Madrazo
2020
La competencia matemática en Educación Primaria mediante el aprendizaje basado en proyectos
Educación matemática
32
(3)
pp 241-262
Murua, Hilario; Dávila, Paulí
(2020).
Background, Legislative Context And Data On Basque Vocational Training
Innovation in the Basque Vocational Training.
Rubén Ladrera Fernández; Pablo Rodríguez-Lozano; Iraima Verkaik; N. Prat; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ
2020
What Do Students Know about Rivers and Their Management? Analysis by Educational Stages and Territories
Sustainability
12
(20)
pp 1-8719
https://doi.org/10.3390/su12208719
Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
The Basque Vocational Training Plans: the strategic VT horizont in the basque country
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Innovation in the Basque Vocational Training Model.
pp 47-75
. Servicio editorial UPV/EHU.
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2020
Students’ understanding of the concept of the electric field through conversions of multiple representations
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
16
(1)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.16.010135
Karmele Artetxe Sánchez
2020
Las escuelas de barriada de Bizkaia (1920-1937): Revisión y nuevos datos [Rural schools of Bizkaia (1920-1937). Review and new data]
Historia y Memoria de la Educación
12
(12)
pp 363-394
https://doi.org/10.5944/hme.12.2020.25320
Esther Cruz Iglesias; Monike Gezuraga Amundarain; Begoña Ordeñana García; Idoia Legorburu Fernández
2020
Educational support in self-managed youth spaces. Key principles for intervention
Social Work Education
40
(5)
pp 1-16
https://doi.org/10.1080/02615479.2020.1789090
Pauli Davila; Luis M. Naya; Joana Miguelena
2020
Yearbooks as a source in researching school practices in private religious schools
History Of Education And Children's Literature
15
(2)
pp 219-240
Davila Balsera, Paulino; Murua Carton, Hilario; Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
Berrikuntza, euskal Lanbide Heziketaren nortasunaren ardatza
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera.
pp 71-166
. Servicio editorial UPV/EHU.
Murua, Hilario
(2020).
Historia Y Evolucion De Los Centros Integrados De Formacion Profesional De La CAPV: Del Abandono A La Calidad
El modelo vasco de Formación Profesional: claves de su reciente evolución.
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza; Jaume Ametller; Paulo Sarriugarte
(2020).
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
In Jenaro Guisasola and Kristina Zuza (Eds),
Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin.
pp 109-118
. Springer.
Murua Carton, Hilario; Davila Balsera, Paulino; Zabaleta Imaz, Iñaki; Altuna Urdin, Jon; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
El modelo vasco de Formación Profesional: claves de su reciente evolución.
Servicio editorial UPV/EHU.
2019
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2019
Electric field lines: The implications of students' interpretation on their understanding of the concept of electric field and of the superposition principle
American Journal Of Physics
87
(8)
pp 660-667
https://doi.org/10.1119/1.5100588
Joxe Garmendia Larrañaga; Iñaki Zabaleta Imaz; Hilario Murua Cartón
2019
Euskarazko alfabetatzea Euskal Herriko landa eskoletan (1900-1939)
Historia Y Memoria De La Educacion
pp 521-561
Claudia Pichón; Oihana Barrutia Sarasua; Aritz Ruiz González; Unai Ortega Lasuen; Joserra Díez López
2019
Uholde-arriskua hezkuntzan: Batxilergoko ikasleen ezagutza eta pertzeptzioak eta ikasgelarako proposamen didaktikoa
Ikastorratza. e-revista de Didáctica
https://doi.org/10.37261/23_alea/6
Monike Gezuraga Amundarain; Esther Cruz Iglesias; Elena López-de-Arana Prado; Eider Gamboa Ruiz de Eguilaz
(2019).
Los procesos reflexivos en los grados de educación de la Universidad del País Vasco (UPV//EHU): un análisis comparativo. (RES0088)
In Agustín Erkizia Olaizola,Manuela Raposo Rivas,Olga Canet Vélez,Manuel Cebrián de la Serna,Miguel Ángel Barberá Gregori,Adolfo Pérez Abellás,Miguel Ángel Zabalza Beraza (Eds),
XVI Symposium internacional sobre le Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas vs virtuales: transformando los retos en oportunidades para la innovación..
pp 792-813
Xabier Garikano; Mikel Garmendia; Angel P. Manso; Eneko Solaberrieta
2019
Strategic knowledge-based approach for CAD modelling learning
International Journal of Technology and Design Education
29
(4)
pp 947-959
https://doi.org/10.1007/s10798-018-9472-1
Idoia Fernández Fernández; Javier Paricio Royo; Amparo Fernández-March
(2019).
Marco de desarrollo académico. Un mapa de la buena docencia universitaria basado en la investigacion
In REDU (Eds),
Marco de desarrollo academico. Un mapa de la buena docencia universitaria basado en la investigacion .
pp 1-42
. REDU. https://red-u.org/archivos/Marco_REDU-2019.pdf.
Pauli Davila; Luis M. Naya; Joana Miguelena
2019
On May '68 in Spain: student youth and the autonomous universities
History Of Education & Childrens Literature
14
(2)
pp 135-155
Maddi Altuna; Eugènia Martí; Francesc Sabater; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ; Joan Lluís Riera; Félix Izco; Arturo Elosegi
2019
Incorporating In-Stream Nutrient Uptake into River Management: Gipuzkoa Rivers (Basque Country, North Spain) as a Case Study
Sustainability
11
(9)
https://doi.org/10.3390/su11092692
Goretti Orbea Aizpitarte; Esther Cruz Iglesias; Itziar Rekalde Rodríguez
2019
¿Cómo puede el portafolios del alumnado ayudar a mejorar las prácticas docentes?
Ridu
13
(1 (Enero-Junio))
pp 17-37
Eneko Solaberrieta; Mikel Garmendia Mujika; Xabier Amezua
(2019).
I.1. Aprendizaje de nuevas tendencias CAD mediante técnicas cooperativas
In Félix Sanz Adán,Jacinto Santamaría Peña (Eds),
La Transformación Digital en la Ingeniería Gráfica: Experiencias metodológicas para una enseñanza/aprendizaje innovadora de la Ingeniería Gráfica.
pp 15-27
Ainhoa Gana-Danobeitia; Asier Huegun-Burgos; Itziar Rekalde-Rodriguez
2019
Clowns as an social and educative tool for community Intervention
Prospectiva
pp 159-186
https://doi.org/10.25100/prts.v0i27.6733