2020
Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
The Basque Vocational Training Plans: the strategic VT horizont in the basque country
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Innovation in the Basque Vocational Training Model.
pp 47-75
. Servicio editorial UPV/EHU.
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2020
Students’ understanding of the concept of the electric field through conversions of multiple representations
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
16
(1)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.16.010135
Karmele Artetxe Sánchez
2020
Las escuelas de barriada de Bizkaia (1920-1937): Revisión y nuevos datos [Rural schools of Bizkaia (1920-1937). Review and new data]
Historia y Memoria de la Educación
12
(12)
pp 363-394
https://doi.org/10.5944/hme.12.2020.25320
Esther Cruz Iglesias; Monike Gezuraga Amundarain; Begoña Ordeñana García; Idoia Legorburu Fernández
2020
Educational support in self-managed youth spaces. Key principles for intervention
Social Work Education
40
(5)
pp 1-16
https://doi.org/10.1080/02615479.2020.1789090
Pauli Davila; Luis M. Naya; Joana Miguelena
2020
Yearbooks as a source in researching school practices in private religious schools
History Of Education And Children's Literature
15
(2)
pp 219-240
Davila Balsera, Paulino; Murua Carton, Hilario; Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
Berrikuntza, euskal Lanbide Heziketaren nortasunaren ardatza
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera.
pp 71-166
. Servicio editorial UPV/EHU.
Murua, Hilario
(2020).
Historia Y Evolucion De Los Centros Integrados De Formacion Profesional De La CAPV: Del Abandono A La Calidad
El modelo vasco de Formación Profesional: claves de su reciente evolución.
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza; Jaume Ametller; Paulo Sarriugarte
(2020).
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
In Jenaro Guisasola and Kristina Zuza (Eds),
Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin.
pp 109-118
. Springer.
Murua Carton, Hilario; Davila Balsera, Paulino; Zabaleta Imaz, Iñaki; Altuna Urdin, Jon; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
El modelo vasco de Formación Profesional: claves de su reciente evolución.
Servicio editorial UPV/EHU.
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
(2020).
Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin
In Jenaro Guisasola & Kristina Zuza (Eds),
Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin.
. Springer.
Karmele Artetxe Sánchez
2020
Rural schools of Bizkaia (1920-1937). Review and new data
Historia Y Memoria De La Educacion
12
(12)
pp 363-394
https://doi.org/10.5944/hme.12.2020.25320
Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia; Joana Miguelena Torrado
(2020).
Esa escuela disciplinada que todavía no ha muerto: la domesticación del cuerpo y la pedagogía
In Giuseppe Annacontini e Mimmo Pesare (Eds),
Costruire esistenze: soggettivazione e tecnologie formativa del sé.
pp 283-309
. Mimesis Edizioni.
Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
Dimensión estratégica de la Formación Profesional Vasca
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
El modelo Vasco de Formación Profesional. Claves de su reciente evolución .
pp 109-195
. Servicio editorial de la Universidad del País Vasco.
Murua, Hilario; Altuna, Jon
(2020).
EAE-Ko Lanbide Heziketa Datutan: 70eko Hamarkadatik Gaur Egun Arte
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera.
2019
Xabier Garikano; Mikel Garmendia; Angel P. Manso; Eneko Solaberrieta
2019
Strategic knowledge-based approach for CAD modelling learning
International Journal of Technology and Design Education
29
(4)
pp 947-959
https://doi.org/10.1007/s10798-018-9472-1
Fernandez Fernandez, Idoia
(2019).
Marco de desarrollo académico. Un mapa de la buena docencia universitaria basado en la investigacion
In Paricio Royo, Javier; Fernandez-March, Amparo; Fernandez-Fernandez, Idoia (Eds),
Marco de desarrollo academico. Un mapa de la buena docencia universitaria basado en la investigacion .
pp 1-42
. REDU. https://red-u.org/archivos/Marco_REDU-2019.pdf.
Pauli Davila; Luis M. Naya; Joana Miguelena
2019
On May '68 in Spain: student youth and the autonomous universities
History Of Education & Childrens Literature
14
(2)
pp 135-155
Maddi Altuna; Eugènia Martí; Francesc Sabater; JOSE RAMON DIEZ LOPEZ; Joan Lluís Riera; Félix Izco; Arturo Elosegi
2019
Incorporating In-Stream Nutrient Uptake into River Management: Gipuzkoa Rivers (Basque Country, North Spain) as a Case Study
Sustainability
11
(9)
https://doi.org/10.3390/su11092692
Goretti Orbea Aizpitarte; Esther Cruz Iglesias; Itziar Rekalde Rodríguez
2019
¿Cómo puede el portafolios del alumnado ayudar a mejorar las prácticas docentes?
Ridu
13
(1 (Enero-Junio))
pp 17-37
Eneko Solaberrieta; Mikel Garmendia Mujika; Xabier Amezua
(2019).
I.1. Aprendizaje de nuevas tendencias CAD mediante técnicas cooperativas
In Félix Sanz Adán,Jacinto Santamaría Peña (Eds),
La Transformación Digital en la Ingeniería Gráfica: Experiencias metodológicas para una enseñanza/aprendizaje innovadora de la Ingeniería Gráfica.
pp 15-27
Ainhoa Gana-Danobeitia; Asier Huegun-Burgos; Itziar Rekalde-Rodriguez
2019
Clowns as an social and educative tool for community Intervention
Prospectiva
pp 159-186
https://doi.org/10.25100/prts.v0i27.6733
E. Campos; G. Zavala; K. Zuza; J. Guisasola
2019
Students’ conversion from electric field line diagrams to other representations
Physics Education Research Conference Proceedings
pp 81-86
https://doi.org/10.1119/perc.2019.pr.Campos
Miren Gurutze Ezkurdia Arteaga
2019
Euskaldun izatetik elebidun izatera: Euskalduntzearen ardura
Hermes: pentsamendu eta historia aldizkaria = revista de pensamiento e historia
pp 24-40
Claudia Pichón; Oihana Barrutia Sarasua; Aritz Ruiz González; Unai Ortega Lasuen; Joserra Díez López
2019
Uholde-arriskua hezkuntza: Batxilergoko ikasleen ezagutza eta pertzeptzioak eta ikasgelarako proposamen didaktikoa.
Ikastorratza
pp 132-168
https://doi.org/10.37261/23_alea/6
Goretti Orbea-Aizpitarte; Esther Cruz-Iglesias; Itziar Rekalde-Rodriguez
2019
How can the Student Portfolio Help Improve Teaching Practices?
Revista Digital De Investigacion En Docencia Universitaria-Ridu
13
(1)
pp 17-37
https://doi.org/10.19083/ridu.2019.769
Daniel Zuazagoitia; Lourdes Aragón Núñez; Aritz Ruiz González; Marcia Eugenio; Fátima Rodríguez Marín
2019
El desarrollo de la competencia científica del profesorado en formación inicial en el contexto de los huertos ecodidácticos: diseño de una secuencia didáctica en torno al suelo y la ciencia ciudadana
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974
3
(2)
pp 138-141
Ainhoa Gana Danobeitia; Asier Huegun Burgos; Maria Iciar Recalde Rodriguez
2019
Los Payasos Como Herramienta Socioeducativa Para La Intervencion Comunitaria
Prospectiva
27
(1)
pp 159-186
Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia
2019
A Project About A Museum Of Education In The Basque Country
Solska Kronika
2019
(3)
pp 463-472
Jenaro Guisasola Aranzábal; Kristina Zuza Elosegi; Mikel Sagastibeltza
2019
Una propuesta de diseño y evaluación de secuencias de enseñanza-aprendizaje en Física: el caso de las leyes de Newton
Revista de enseñanza de la física
31
(2 (Julio - Diciembre))
pp 57-69
https://doi.org/10.55767/2451.6007.v31.n2.26948