2020
Pauli Davila; Luis M. Naya; Joana Miguelena
2020
The Yearbooks: The Richness of a Source for the History of the School and the Students
Encounters In Theory And History Of Education
21
pp 253-273
https://doi.org/10.24908/ENCOUNTERS.V21I0.14404
Raquel Perez-Lopez; Marcia Eugenio-Gozalbo; Daniel Zuazagoitia; Aritz Ruiz-González
2020
Organic Learning Gardens in Higher Education: Do They Improve Kindergarten Pre-service Teachers' Connectedness to and Conception of Nature?
Frontiers In Psychology
11
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00282
Erica Macho Stadler; Maria Jesus Elejalde Garcia
2020
Measuring the Acoustic Response of Classrooms with a Smartphone
Physics Teacher
58
(8)
pp 585-588
https://doi.org/10.1119/10.0002383
Murua, Hilario; Dávila, Paulí
(2020).
Background, Legislative Context And Data On Basque Vocational Training
Innovation in the Basque Vocational Training.
Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
The Basque Vocational Training Plans: the strategic VT horizont in the basque country
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Innovation in the Basque Vocational Training Model.
pp 47-75
. Servicio editorial UPV/EHU.
Karmele Artetxe Sánchez
2020
Rural schools of Bizkaia (1920-1937). Review and new data
Historia Y Memoria De La Educacion
12
(12)
pp 363-394
https://doi.org/10.5944/hme.12.2020.25320
2019
JOSE RAMON DIEZ LOPEZ
(2019).
Ideas previas y educación ambiental..
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2019
University students? causal reasoning dealing with RC circuits
Journal of Physics: Conference Series
1287
(1287)
pp 12021-12031
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1287/1/012021
Maria Jose Uranga Iturrioz; Esther Cruz Iglesias; Ana Isabel Eizagirre Sagardia; Pilar Gil-Molina; Daniel Losada Iglesias; María Pilar Ruiz de Gauna
(2019).
UPV/EHUren Zeharkako Gaitasunen Katalogoa.
Vicerrectorado de Estudiantes de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea.
Inazio Marko; Iñaki Pikabea; Jon Altuna; Ana Eizagirre; Virginia Perez-Sostoa
2019
Proposal for the development of transversal competences in the degree of pedagogy. A case study
Revista Complutense de Educacion
30
(2)
pp 381-398
https://doi.org/10.5209/RCED.57490
Daniel Zuazagoitia; Lourdes Aragón Núñez; Aritz Ruiz González; Marcia Eugenio; Fátima Rodríguez Marín
2019
El desarrollo de la competencia científica del profesorado en formación inicial en el contexto de los huertos ecodidácticos: diseño de una secuencia didáctica en torno al suelo y la ciencia ciudadana
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974
3
(2)
pp 138-141
Erica Macho Stadler; María Jesús Elejalde García
2019
Seminars in Selected Topics in Electromagnetic Fields and Waves
EDULEARN19 Proceedings / 11th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, Spain, 1-3 July, 2019
pp 1748-1755
https://doi.org/10.21125/edulearn.2019.0505
Goretti Orbea-Aizpitarte; Esther Cruz-Iglesias; Itziar Rekalde-Rodriguez
2019
How can the Student Portfolio Help Improve Teaching Practices?
Revista Digital De Investigacion En Docencia Universitaria-Ridu
13
(1)
pp 17-37
https://doi.org/10.19083/ridu.2019.769
Claudia Pichón; Oihana Barrutia Sarasua; Aritz Ruiz González; Unai Ortega Lasuen; Joserra Díez López
2019
Uholde-arriskua hezkuntza: Batxilergoko ikasleen ezagutza eta pertzeptzioak eta ikasgelarako proposamen didaktikoa.
Ikastorratza
pp 132-168
https://doi.org/10.37261/23_alea/6
Uranga Iturrioz, Maria Jose; Cruz Iglesias, Esther; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel; Gil Molina, Pilar; Losada Iglesias, Daniel; Ruiz de Gauna Bahillo, Maria Pilar
(2019).
Catálogo de competencias Transversales de la UPV/EHU
Catálogo de competencias transversales de la UPV/EHU.
pp 1-42
. Dirección de prácticas y empleabilidad.
Maria Jose Uranga Iturrioz; Esther Cruz Iglesias; Ana Isabel Eizagirre Sagardia; Pilar Gil-Molina; Daniel Losada Iglesias; María Pilar Ruiz de Gauna
(2019).
Catalogo De Competencias Transversales De La UPV/EHU.
Vicerrectorado de Estudiantes de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea.
Marko Juanikorena, Jose Ignacio ; Picabea Torrano, Jose Ignacio; Altuna Urdin, Jon; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel; Perez-Sostoa; Gaztelu-Urrutia; Maria Virginia
2019
Propuesta para el desarrollo de competencias transversales en el Grado de Pedagogía. Un estudio de caso
Revista Complutense de educación
30
(2)
pp 381-398
Alessandro Balestrieri; Emiliano Mori; Mattia Menchetti; Aritz Ruiz-González; Pietro Milanesi
2019
Far from the madding crowd: Tolerance toward human disturbance shapes distribution and connectivity patterns of closely related Martes spp.
Population Ecology
61
(3)
pp 289-299
https://doi.org/10.1002/1438-390X.12001
Itziar Rekalde Rodríguez; Esther Cruz Iglesias; María Virginia Pérez-Sostoa Gaztelu-Urrutia
2019
Las actividades interdisciplinares de módulo a debate: La experiencia del Grado de Pedagogía de la UPV/EHU
Revista D'innovacio Docent Universitaria: RIDU
11
(11)
pp 27-45
https://doi.org/10.1344/RIDU2019.11.3
E. Macho-Stadler; M.J. Elejalde-Garcia
2019
Experiments with Kundt's tube
Journal of Physics: Conference Series
1287
(1)
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1287/1/012022
Uranga Iturrioz, Maria Jose; Cruz Iglesias, Esther; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel; Gil Molina, Pilar; Losada Iglesias, Daniel; Ruiz de Gauna Bahillo, Maria Pilar
(2019).
UPV/EHU-ren Zeharkako Gaitasunen Katalogoa
UPV/EHUren Zeharkako gaitasunen Katalogoa.
pp 1-42
. Euskal Herriko Argitalpen Zerbitzua.
Israel Alonso; Monike Gezuraga; Naiara Berasategi; Idoia Legorburu
2019
Academic identity in service-learning teaching. A tranformative way of being and staying in the university
Bordon. Revista de Pedagogia
71
(3 SPECIAL ISSUE)
pp 133-150
https://doi.org/10.13042/Bordon.2019.68435
Israel Alonso; Karmele Artetxe; Naiara Berasategi; Janire Bitota
(2019).
“¿Puede la actividad de un grupo de TLE tener impacto en la acción y desarrollo comunitaria? Estudio del caso del Grupo Etorkizuna en el barrio de Ibarrekolanda en Bilbao
In AAVV (Eds),
La Educación en el Tiempo Libre. La inclusión en el centro.
pp 289-304
. Octaedro.
Valentina Rovelli; Aritz Ruiz-Gonzalez; Leonardo Vignoli; Daniele Macale; Vincenzo Buono; Francesca Davoli; David R. Vieites; Nadav Pezaro; Ettore Randi
2019
Genotyping-by-Sequencing (GBS) of large amphibian genomes: a comparative study of two non-model species endemic to Italy
Animal Biology
69
(3)
pp 307-326
https://doi.org/10.1163/15707563-00001094
M.J. Elejalde-Garcia; E. Macho-Stadler
2019
Using a smartphone to investigate classroom acoustics
Journal of Physics: Conference Series
1287
(1)
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1287/1/012023
Zaloa Aginako-Arri; Mikel Garmendia-Mujika; Ma Jose Bezanilla-Albisua; Eneko Solaberrieta-Mendez
2019
Professional Skills Development In Engineering Education At The University Of The Basque Country: Problem Or Project Based Learning?
Dyna
94
(1)
pp 22-25
https://doi.org/10.6036/8720
Unai Ortega Lasuen; José Ramón Díez López
(2019).
La transición energética como recurso educativo para mejorar la comprensión de los conceptos fundamentales de la energía entre el futuro profesorado de educación primaria
In Belén Sáenz Rico de Santiago (Eds),
XI SEMINARIO INVESTIGACIÓN EN EDUCACION AMBIENTAL: AVANCES PARA LA SOSTENIBILIDAD EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR. Junio 2017.
pp 175-197
Elena Basurko; Aritz Ruiz-González; Daniel Zuazagoitia; Arantza Rico
(2019).
Measuring Air Quality In Our Campus: An Interdisciplinary Approach To Learn Mathematics And Experimental Sciences In The Primary Education Degree
13th International Technology, Education and Development Conference Proceedings.
pp 1932-1937
Monike Gezuraga Amundarain; Esther Cruz Iglesias; Elena López-de-Arana Prado; Eider Gamboa Ruiz de Eguilaz
(2019).
Los procesos reflexivos en los grados de educación de la Universidad del País Vasco (UPV//EHU): un análisis comparativo. (RES0088)
In Agustín Erkizia Olaizola,Manuela Raposo Rivas,Olga Canet Vélez,Manuel Cebrián de la Serna,Miguel Ángel Barberá Gregori,Adolfo Pérez Abellás,Miguel Ángel Zabalza Beraza (Eds),
XVI Symposium internacional sobre le Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas vs virtuales: transformando los retos en oportunidades para la innovación..
pp 792-813
Karmel Artetxe Sanchez; Israel Alonso
(2019).
Caminando hacia la inclusión desde el tiempo libre educativo
In Karmele Artetxe, Israel Alonso (Eds),
La Educación en el Tiempo Libre. La inclusión en el centro.
pp 25-33
. Octaedro.
