2025
Itziar Rekalde Rodríguez; Esther Cruz Iglesias; Aitor Mendia Urrutia
(2025).
El reto de la animación a la lectura desde la ludificación: una experiencia con Libreplume
Los retos educativos para la sostenibilidad en el marco de la Educación Superior El laboratorio permanente de innovación CBE i3lab de la EHU .
. UPV/EHU Editorial Service.
Joana (coord.) Miguelena Torrado
(2025).
ASKIAK. Proyecto de innovación social sobre niñas y adolescentes en situación de especial vulnerabilidad: diagnóstico desde una perspectiva de género e interseccional
ASKIAK. Proyecto de innovación social sobre niñas y adolescentes en situación de especial vulnerabilidad: diagnóstico desde una perspectiva de género e interseccional.
pp 1-392
. UPV/EHU Editorial Service.
O. Pedrera; O. Barrutia; J. R. Díez
(2025).
Diseinuan oinarritutako ikerketa zientzien hezkuntzan: teoria ikasgeletara hurbiltzeko tresna
Ikergazte 2025: Nazioarteko Ikerketa Euskaraz.
pp 171-178
Idoia Fernandez Fernandez; Alba Madinabeitia Ezkurra; Karmele Artetxe Sanchez
2025
Ikaskuntza transdiziplinarra eta iraunkortasuna: Gradu Amaierako Lanak erronka konplexuen mesedetan
Tantak
Odei Guirado; Joana Miguelena; Maria Dosil-Santamaria
2025
Formal education, organised leisure, and informal discourse in Basque: improving the linguistic proficiency of new speakers and fostering motivation and attachment to the language
Language, Culture and Curriculum
pp 1-17
https://doi.org/10.1080/07908318.2025.2516006
Diego Corrochano; Daniel Zuazagoitia; Marcia Eugenio-Gozalbo; Lidon Monferrer; Ines Ortega-Cubero; Aritz Ruiz-González; Lourdes Aragon
2025
A three-pronged method to analyse pre-service teachers' understanding and epistemic reasoning about soil
Journal Of Biological Education
59
(1)
pp 37-53
https://doi.org/10.1080/00219266.2023.2282430
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2025
Diseinuan oinarritutako ikerketa zientzien hezkuntzan: teoria ikasgeletara hurbiltzeko tresna
IkerGazte. Nazioarteko ikerketa euskaraz
2
pp 171-178
https://doi.org/10.26876/ikergazte.vi.02.22
Esther Cruz-Iglesias; Leire Darretxe Urrutxi; Monike Gezuraga Amundarain; Idoia Legorburu Fernández
2025
Family Participation Model in the Educational Response to Students with Hearing Disabilities
Revista Colombiana de Educacion
https://doi.org/10.17227/rce.num94-18450
Peio Manterola-Pavo; Irati Amunarriz-Iruretagoiena
2025
“Education for all life” through yearbooks and school exercise books of franquism
Revista De Investigacion En Educacion
23
(1)
pp 7-25
https://doi.org/10.35869/reined.v23i1.6106
2024
Judith S. Lederman; Selina Bartels; Juan Jimenez; Norman G. Lederman; Katherine Acosta; Karina Adbo; Valarie L. Akerson; Mariana A. Bologna Soares de Andrade; Lucy Avraamidou; Kerry-Anne Barber; Estelle Blanquet; Saouma Boujaoude; Rosa Cardoso; Claire Dresslar Cesljarev; Pawat Chaipidech; Catherine Pozarski Connolly; David T. Crowther; Pabi Maya Das; Oezguer Kivilcan Dogan; Ani Epitropova; Naruho Fukuda; Lichun Gai; Soraya Hamed; Cigdem Han-Tosunoglu; Gary M. Holliday; Xiao Huang; Rola Khishfe; Anna Koumara; Elianna Kraan; Jari Lavonen; Jessica Shuk Ching Leunga; Yanmei Li; Mila Rosa Librea-Carden; Cheng Liu; Shiang-Yao Liu; Kendra Mcmahon; Marlene Morales; Patricia D. Morrell; Irene Neumann; Jisun Park; Mafor Penn; Eric Picholle; Katerine Plakitsi; Umesh Ramnarain; Zhelyazka Raykova; Arantza Rico; Fatima Rodriguez-marin; Aritz Ruiz-González; Carl-Johan Rundgren; Richard Deanne Sagun; Suvi Salonen; Hui Shao; Niwat Srisawasdi; Aik Ling Tan; Radu Bogdan Toma; Zeynep Uensal; Clara Vidal Carulla; Jana Visnovska; Frauke Voitle; Yalcin Yalaki; Hye-jin Yoo; Quianyun Zhu
2024
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students' views of scientific inquiry
International Journal of Science Education
46
(7)
pp 715-731
https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2256458
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2024
Do textbooks provide opportunities to develop meaningful botanical literacy? A case study of the scientific model of plant nutrition
Journal of Biological Education
59
(4)
pp 1-27
https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2365679
Pauli Dávila; Luis María Naya Garmendia
(2024).
L’uso dei cataloghi di materiale scolastico nel Museo dell’educazione dell’UPV/EHU
In Cristina Morandini y Francesca Pizzigoni (Eds),
Objects that travel in time. The commercial circulation of educational objects between the 19th and 20th centuries.
pp 171-193
. Pensa Multimedia.
Naya Garmendia, Luis Maria
(2024).
El Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco. Intrahistoria de un largo proceso
In Naya Garmendia, Luis Maria (Eds),
Paulí Dávila, Euskal Herriko Hezkuntzaren Historiaren bidezidorretan argi.
pp 121-142
. Delta Publicaciones.
Pilar Gil-Molina; Esther Cruz-Iglesias; Itziar Rekalde-Rodriguez
2024
Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project
Journal of University Teaching and Learning Practice
21
(1)
https://doi.org/10.53761/677rfm42
Oihana Igarriz Margüello; Itziar Rekalde-Rodríguez; Jose Ignacio Imaz Bengoetxea
2024
Peer Tutoring In University Guidance. The Case Of The Bat Programme In The Degrees In Pedagogy And Social Education At The University Of The Basque Country
Revista Espanola de Orientacion y Psicopedagogia
35
(3)
pp 86-104
https://doi.org/10.5944/reop.vol.35.num.3.2024.41353
Unai Ortega-Lasuen; José Ramón Díez; Patricia Esteve-Guirao; Isabel Banos-González
2024
Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas
42
(3)
pp 203-222
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.6064
Iratxe Urkia Susin; Lorea Ruiz de Azúa Martínez; Leire Mazquiaran Bergera; Diego Rada Fernández de Jauregui; Edurne Maiz Aldalur; Olaia Martínez González
(2024).
Garaian garaiko menu eta errezetak 2 urtetik gorako umeentzat. Familian gozatzeko
.
pp 1-54
. UPV/EHU Editorial Service.
Miguelena Torrado, Joana; Rodriguez Poza, Aintzane; Naya Garmendia, Luis Maria; Davila Balsera, Paulino
(2024).
El tránsito a la vida adulta desde el sistema de protección de jóvenes sin referente familiar: el caso de Euskadi
In Vicente Cabedo Mallol e Isaac Ravetllat Ballesté (Eds),
Los Derechos de la infancia y la adolescencia en contextos migratorios.
pp 223-266
. Tirant lo Blanch.
Hilario Murua Cartón (coord.); Jon Altuna Urdin; Paulí Dávila Balsera; Ana Eizagirre Sagardía; Iñaki Zabaleta Imaz
(2024).
Innovation in the Basque vocational training model.
Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua.
Leire Coronado Hidalgo; Gonzalo Torre Oleaga; Arantza Rico Martínez
2024
Zumaiako Flysch-a: Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 4. mailako ikasleentzako Geoparkearen eskaintza didaktikoaren analisia eta hobekuntza proposamena
IKASTORRATZA.e-journal on Didactics
pp 33-66
https://doi.org/10.37261/32_alea/2
Karmele Artetxe Sanchez; Erik Zubiaga Arana
2024
El Magisterio Vizcaíno Ante Los Tribunales Militares Franquistas (1937-1943)
Historia y Memoria de la Educación
pp 495-552
https://doi.org/10.5944/hme.20.2024.36549
María Ángeles García-Fortes; Unai Ortega-Lasuen; Patricia Esteve-Guirao; Oihana Barrutia; Ana Ruiz-Navarro; Daniel Zuazagoitia; Magdalena Valverde-Pérez; José Ramón Díez; Isabel Banos-González
2024
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability
16
(17)
https://doi.org/10.3390/su16177624
Daniel Zuazagoitia Rey-Baltar (ed. lit.); Marcia Eugenio (ed. lit.); Aritz Ruiz González (ed. lit.); Antonio Torralba Burrial (ed. lit.)
(2024).
Huertos universitarios para la transformación ecosocial.
Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua.
Davila Balsera, Pauli; Naya Garmendia, Luis Maria
(2024).
La oferta educativa en las Escuelas de La Salle durante el franquismo en el País Vasco
In Raquel Poy Castro (Eds),
Historia de la educación e instituciones religiosas.
pp 141-170
. Tirant lo Blanch.
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza
2024
A physics curriculum for the modern world
Nature Physics
20
(3)
pp 342-344
https://doi.org/10.1038/s41567-023-02370-3
Jesús Deibe Fernández Simo; Joana Miguelena Torrado; María Victoria Carrera Fernández; Nazaret Blanco Pardo
2024
Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección
Revista de educación
pp 227-250
Ane Portillo-Blanco; Hanne Deprez; Mieke De Cock; Jenaro Guisasola; Kristina Zuza
2024
A Systematic Literature Review of Integrated STEM Education: Uncovering Consensus and Diversity in Principles and Characteristics
Education Sciences
14
(9)
https://doi.org/10.3390/educsci14091028
Amunarriz Iruretagoiena, Irati; Davila Balsera, Paulino; Naya Garmendia, Luis Maria
(2024).
Memories of Students and Yearbooks: the Religious Schools in Spain Twentieth Century
In Juri Meda, Lucia Paciaroni and Roberto Sani (Eds),
The School and Its Many Pasts.
pp 683-692
. EUM edizioni università di macerata.
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2024
Effectiveness of a model-based inquiry instructional sequence in overcoming students’ teaching-learning difficulties on plant nutrition
International Journal of Science Education
47
(6)
pp 1-23
https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2350705
Joana Miguelena Torrado; Odei Guirado Irasuegi; Maria Dosil Santamaria
2024
Haurtzaroa eta nerabezaroa babesteko Gipuzkoako egoitza-harrerak: euskara, tutelatu ohien bizipenak eta hizkuntza-eskubideak
Fontes Linguae Vasconum
2024
(138)
pp 563-585
https://doi.org/10.35462/flv138.6
