2024
Amunarriz Iruretagoiena, Irati; Davila Balsera, Paulino; Naya Garmendia, Luis Maria
(2024).
Memories of Students and Yearbooks: the Religious Schools in Spain Twentieth Century
In Juri Meda, Lucia Paciaroni and Roberto Sani (Eds),
The School and Its Many Pasts.
pp 683-692
. EUM edizioni università di macerata.
Álvaro Suárez; Arturo C. Marti; Kristina Zuza; Jenaro Guisasola
2024
Learning difficulties among students when applying Ampére-Maxwell’s law and its implications for teaching
Physical Review Physics Education Research
20
(1)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.20.010143
Jesús Deibe Fernández Simo; Joana Miguelena Torrado; María Victoria Carrera Fernández; Nazaret Blanco Pardo
2024
Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección
Revista de educación
pp 227-250
O. Barrutia; O. Pedrera; U. Ortega-Lasuen; J. R. Díez
2024
What animals live there? Exploring the factors influencing primary school children’s awareness of native and exotic fauna
Journal of Biological Education
https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2386270
2023
Karmele Artetxe
2023
Euskal Hezkuntzan ahaztutako auzo-ikastoletako maistrak [=Las maestras de las escuelas de barriada olvidadas en la historia de la educación vasca]
Jakin
254
(254)
pp 67-89
Hilario Murua Cartón; Paulí Dávila Balsera
2023
The Institutional Role in Vocational Training in The Basque Country: Something More Than Just Temporary Support
Historia y Memoria de la Educacion
18
pp 381-412
https://doi.org/10.5944/hme.18.2023.34518
O. Pedrera; O. Barrutia; J. R. Díez
(2023).
Laguntzen al dute testuliburuek zientzia ulermen kontzeptual sakona garatzen? Landareen nutrizioa aztergai
Ikergazte 2023: Nazioarteko Ikerketa Euskaraz.
pp 219-226
Oihana Barrutia; Oier Pedrera; José Ramón Díez López
2023
Euskal haur eta gazteen biodibertsitate-alfabetatzea: kezka iturri bat
EKAIA EHUko Zientzia eta Teknologia aldizkaria
pp 239-255
https://doi.org/10.1387/ekaia.24008
Maialen Oiartzun Irastorza
2023
Irakasleen lanbiderako sarbidearen diagnostikoa (II)
HikHasi
pp 28-31
Ane Portillo Blanco; JOsé Gutierrez Berraondo; Lorenzo Trombetti; Kristina Zuza; Spiros Sirmakessis; Alessio Moriconi; Edurne Iturbe Zabalo; Linda Barelli; Stefano Pasqua
2023
Innovative teaching methods in engineering education: the STEAM-Active project
2023 32nd Annual Conference of the European Association for Education in Electrical and Information Engineering (EAEEIE)
Saioa Bilbao; Amaia Eiguren; Karmele Artetxe
(2023).
Gizarte Hezkuntza graduko bigarren moduluko ikasle eta irakasle taldearen ebaluazioen azterketa: egungo kezkak eta aurrera begirako erronkak
In AAVV (Eds),
Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021).
pp 15-26
. Octaedro.
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Aintzane Rodríguez Poza; Peio Manterola Pavo
2023
Desgaitasuna eskubideen ikuspegitik: adimen-desgaitasuna duten pertsonen eskubideak eta bizi-kalitatea Gipuzkoan
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
35
(2)
pp 89-124
O. Barrutia; O. Pedrera; U. Ortega-Lasuen; J. R. Díez
(2023).
Primary school students’ ability to name native and exotic animals using biome photos: a preliminary study
INTED 2023: 17th Annual International Technology, Education and Development Conference Proceedings.
pp 4380-4385
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2023
Modelo Científico de la Nutrición Vegetal: análisis epistemológico y propuesta de progresión de aprendizaje
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
20
(3)
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2023.v20.i3.3102
Maria Garcia-Alvarez; Itziar Rekalde-Rodríguez; Pilar Gil-Molina
(2023).
No Transition Without Transformation: Educating Sustainability
In Leal Filho, W., Denis, M.A.P., Moggi, S., Price, E., Hope, A. (Eds),
SDGs in the European Region.
pp 1-35
. Springer International Publishing.
Naiara Berasategi Sancho; Idoia Legorburu Fernnadez; Israel Alonso Saez; Nahia Idoiaga Mondragon
2023
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies
https://doi.org/10.1080/14733285.2023.2292574
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2023
La “señal”, un objeto de la escuela disciplinada y de la pedagogía del silencio
Cabás
pp 19-36
https://doi.org/10.35072/CABAS.2023.28.69.003
Pedro Aramendi Jáuregui; Esther Cruz Iglesias; Jon Altuna Urdin; Jon Mikel Luzarraga Martín
2023
Sensibilización docente y atención a la diversidad en la Formación Profesional Básica
Siglo Cero
https://doi.org/10.14201/scero202354128592
José Ramón Díez; Oier Pedrera; Oihana Barrutia
2023
Biodibertsitaterako Hezkuntza: premia handiko ataza
Biogaia
pp 11-12
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza; Paulo Sarriugarte; Jaume Ametller Guisasola
(2023).
Research-Based Teaching-Learning Sequences in Physics Education: A Rising Line of Research
In Mehmet Fatih Taşar and Paula R. L. Heron (Eds),
The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics.
pp 0-26
. AIP Publishing LLC.
Imaz Zubiaur, Leire; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña
(2023).
Abusos sexuales contra la infancia y la adolescencia. Plan de formación de los y las trabajadoras de la Aministración Pública Vasca. Informe Final.
Servicio Editorial de la UPV/EHU. .
Gorka Roman Etxebarria; Naiara Berasategi Sancho; Nahia Idoiaga-Mondragon; Idoia Legorburu Fernandez
2023
Migrant Perceptions of Their Social Inclusion, Social Networks, and Satisfaction with Life in Northern Spain
Societies
14
(1)
https://doi.org/10.3390/soc14010003
Olatz Zinkunegi-Goitia; Itziar Rekalde-Rodríguez; Alberto Díaz de Junguitu Gonzalez de Durana
2023
Enplegagarritasunerako zehar-konpetentziak Ocean i³ proiektuan
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria
pp 5-35
https://doi.org/10.26876/uztaro.125.2023.1
Pello Aramendi Jauregi; Esther Cruz Iglesias; Jon Altuna Urdin; Jon Mikel Luzarraga Martín
2023
Sensibilización docente y atención a la diversidad en la Formación Profesional Básica: Cooperar para incluir
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual
54
(1)
pp 25-42
https://doi.org/10.14201/SCERO202354128592
Ortiz, Eduardo; González. José A.; Saiz, José Miguel; Naya Garmendia, Luis Maria; Dávila Balsera, Paulí
(2023).
Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo. Audiencias, narrativas y objetos educativos.
Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela.
Daniel Zuazagoitia; Leire Ruiz de Azua; Josu Sanz; Silvia Espana-Diez; Montse Lopez-Puente; Aritz Ruiz-González
2023
A Didactic Proposal on Ramps in Early Childhood Education: the Importance of Teacher Intervention in the Development of Scientific Skills and Constructions
Ensenanza De Las Ciencias
41
(3)
pp 11-31
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5676
José Ramón Díaz López; Unai Ortega Lasuen; Oihana Barrutia Sarasua; Rubén Ladrera Fernández
2023
Inundaciones fluviales: el uso del vídeo en el aula para trabajar la gestión del riesgo
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 25-32
Imaz Zubiaur, Leire; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan
(2023).
Haur eta nerabeen aurkako sexu-abusuak. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken Txostena.
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua.
Naiara Ozamiz-Etxebarria; Idoia Legorburu Fernnadez; Darren M. Lipnicki; Nahia Idoiaga Mondragon; Javier Santabárbara
2023
Prevalence of Burnout among Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health
20
(6)
https://doi.org/10.3390/ijerph20064866
Nerea Muguruza Azkarraga
2023
Irakasleen hasierako prestakuntza: non gaude eta nora joan beharko genuke?
V. IKERGAZTE. NAZIOARTEKO IKERKETA EUSKARAZ
pp 227-234
https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.02.28