2023
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2023
La “señal”, un objeto de la escuela disciplinada y de la pedagogía del silencio
Cabás
pp 19-36
https://doi.org/10.35072/CABAS.2023.28.69.003
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza; Paulo Sarriugarte; Jaume Ametller Guisasola
(2023).
Research-Based Teaching-Learning Sequences in Physics Education: A Rising Line of Research
In Mehmet Fatih Taşar and Paula R. L. Heron (Eds),
The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics.
pp 0-26
. AIP Publishing LLC.
José Ramón Díez; Oier Pedrera; Oihana Barrutia
2023
Biodibertsitaterako Hezkuntza: premia handiko ataza
Biogaia
pp 11-12
Imaz Zubiaur, Leire; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña
(2023).
Abusos sexuales contra la infancia y la adolescencia. Plan de formación de los y las trabajadoras de la Aministración Pública Vasca. Informe Final.
Servicio Editorial de la UPV/EHU. .
Gorka Roman Etxebarria; Naiara Berasategi Sancho; Nahia Idoiaga-Mondragon; Idoia Legorburu Fernandez
2023
Migrant Perceptions of Their Social Inclusion, Social Networks, and Satisfaction with Life in Northern Spain
Societies
14
(1)
https://doi.org/10.3390/soc14010003
Ortiz, Eduardo; González. José A.; Saiz, José Miguel; Naya Garmendia, Luis Maria; Dávila Balsera, Paulí
(2023).
Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo. Audiencias, narrativas y objetos educativos.
Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela.
Olatz Zinkunegi-Goitia; Itziar Rekalde-Rodríguez; Alberto Díaz de Junguitu Gonzalez de Durana
2023
Enplegagarritasunerako zehar-konpetentziak Ocean i³ proiektuan
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria
pp 5-35
https://doi.org/10.26876/uztaro.125.2023.1
José Ramón Díaz López; Unai Ortega Lasuen; Oihana Barrutia Sarasua; Rubén Ladrera Fernández
2023
Inundaciones fluviales: el uso del vídeo en el aula para trabajar la gestión del riesgo
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 25-32
Daniel Zuazagoitia; Leire Ruiz de Azua; Josu Sanz; Silvia Espana-Diez; Montse Lopez-Puente; Aritz Ruiz-González
2023
A Didactic Proposal on Ramps in Early Childhood Education: the Importance of Teacher Intervention in the Development of Scientific Skills and Constructions
Ensenanza De Las Ciencias
41
(3)
pp 11-31
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5676
Imaz Zubiaur, Leire; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan
(2023).
Haur eta nerabeen aurkako sexu-abusuak. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken Txostena.
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua.
Naiara Ozamiz-Etxebarria; Idoia Legorburu Fernnadez; Darren M. Lipnicki; Nahia Idoiaga Mondragon; Javier Santabárbara
2023
Prevalence of Burnout among Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health
20
(6)
https://doi.org/10.3390/ijerph20064866
Dávila Balsera, Pauli; Naya Garmendia, Luis Maria
(2023).
Leer objetos didácticos en los museos: la "señal" en el Museo de la Educación de la UPV/EHU
In Ortiz, E., González, J.A., Saiz, J.M., Naya, L.M. y Dávila, P. (Eds),
Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo: Audiencias, narrativas y objetos educativos.
pp 297-316
. Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela.
Nerea Muguruza Azkarraga
2023
Irakasleen hasierako prestakuntza: non gaude eta nora joan beharko genuke?
V. IKERGAZTE. NAZIOARTEKO IKERKETA EUSKARAZ
pp 227-234
https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.02.28
Isabel Barja; Ana Piñeiro; Aritz Ruiz-González; Amaia Caro; Pilar López; José Martín
2023
Evaluating the functional, sexual and seasonal variation in the chemical constituents from feces of adult Iberian wolves (Canis lupus signatus)
Scientific Reports
13
(1)
https://doi.org/10.1038/s41598-023-33883-9
Diego Corrochano; Daniel Zuazagoitia; Marcia Eugenio-Gozalbo; Lidon Monferrer; Ines Ortega-Cubero; Aritz Ruiz-González; Lourdes Aragon
2023
A three-pronged method to analyse pre-service teachers' understanding and epistemic reasoning about soil
Journal Of Biological Education
https://doi.org/10.1080/00219266.2023.2282430
Imaz Zubiaur, Leire; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan
(2023).
Indarkeria matxistak: prebentzioa, detekzioa eta esku-hartzea. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken txostena.
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua.
Nahia Idoiaga Mondragon; Idoia Legorburu Fernandez; Naiara Ozamiz-Etxebarria; Beatriz Villagrasa; Javier Santabárbara
2023
PTSD (Posttraumatic Stress Disorder) in Teachers: A Mini Meta-Analysis during COVID-19
International Journal of Environmental Research and Public Health
20
(3)
https://doi.org/10.3390/ijerph20031802
2022
Arantza Rico Martínez; Ane García Urricelqui
2022
Wikipediaren pertzepzio eta erabilera DBH-ko ikasle eta irakasleen artean
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
34
(2)
pp 93-120
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Joana Miguelena Torrado; Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia
(2022).
La infancia como presencia y audiencia en el Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco
In De la Fuente, R.; Munilla, C. Martínez, A. y Jiménez, E (Eds),
Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones.
pp 117-126
. Verdelis.
Olatz Zinkunegi-Goitia; Itziar Rekalde-Rodriguez
2022
Employability within an Education for Sustainability Framework: The Ocean i3 Case Study
Education Sciences
12
(4)
https://doi.org/10.3390/educsci12040277
Oihana Barrutia; Aritz Ruiz-Gonzalez; Inaki Sanz-Azkue; Jose Ramon Diez
2022
Secondary school students' familiarity with animals and plants: hometown size matters
Environmental Education Research
28
(10)
pp 1564-1583
https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2086689
O. Pedrera; O. Barrutia; J. Guisasola; J. R. Díez
(2022).
Conceptual difficulties in plant nutrition: epistemological analysis of the topic and a systematic review of literature
INTED 2022: 16th Annual International Technology, Education and Development Conference Proceedings.
José Gutierrez-Berraondo; Kristina Zuza Elosegi; Genaro Zavala; Jenaro Guisasola Aranzábal
2022
Deficiencias de comprensión y epistémicas de los estudiantes universitarios en la construcción de categorías explicativas sobre las relaciones trabajo-energía
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
40
(1)
pp 47-64
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.3306
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Aintzane Rodríguez Poza; Luis María Naya Garmendia; Paulí Dávila Balsera
(2022).
Las memorias escolares de centros educativos religiosos: metodología de estudio
In José María Hernández Díaz (Eds),
978-84-1311-699-0.
pp 369-381
Itsaso Arozena; Asier Huegun-Burgos; Itziar Rekalde-Rodriguez
2022
Intervenciones didácticas con robots para alumnado en el espectro del autismo. Una revisión sistemática
RELATEC Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa
21
pp 27-43
https://doi.org/10.17398/1695-288x.21.2.27
Maite Arroita; Mikel Iradi; Unai Ortega-Lasuen; José Ramón Díez
2022
Secondary School Students’ Misconceptions About Microorganisms. A Laboratory Sequence To Learn About Their Presence And Function
International Journal of Human Sciences Research
2
(18)
pp 2-14
https://doi.org/10.22533/at.ed.5582182231068
(2022).
La gestión del conocimiento en el área de educación: experiencias de grupos con impacto social (erreseina)
.
. Tantak.
Joana Miguelena Torrado; Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia; Jose Fernando Garmendia Larrañaga
2022
Arrakasta programa: guztiontzako kalitatezko Hezkuntza inklusiboa, bidezkoa eta etengabeko ikaskuntzarako aukerekin
Ekaia
Número especial
(Extra 1)
pp 73-90
https://doi.org/10.1387/ekaia.22108
Kristina Zuza Elosegi
2022
Gravitación
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 6-8
Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia
(2022).
Los dibujos infantiles en los cuadernos escolares del Museo de la Educación de La Universidad del País Vasco
In García Redondo, Eva y Vega Gil, Leoncio (Eds),
Liber Amicorum. Homenaje al Porofesor José M. Hernández Días.
pp 251-262
. Universidad de Salamanca.