2021
Itsaso Arocena Perez; Asier Huegun Burgos; Maria Iciar Recalde Rodriguez
2021
Robotics As A Didactic Tool For Students With Autism Spectrum Disorders: A Systematic Review
Etic@net
21
(1)
pp 51-82
Ane Portillo Blanco; Jenaro Guisasola Aranzábal; Oihana Barrutia Sarasua; José Ramón Díez López; Erramun Martiarena Sarasola
2021
Taller de alfabetización científica sobre las razones de las medidas de prevención frente a la COVID-19
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
pp 471-474
Jon Altuna; Eider Pascual-Sagastizabal; Esther Cruz-Iglesias; Ana Aierbe; Alba Madinabeitia; Inazio Marko; Uxue Diez-Guiral
2021
Assessing the curriculum and profile of pedagogical professionals for new employment opportunities
Higher Education Pedagogies
6
(1)
pp 228-246
https://doi.org/10.1080/23752696.2021.2007498
Arantza Rico; Elena Agirre-Basurko; Aritz Ruiz-González; Igone Palacios-Agundez; Daniel Zuazagoitia
2021
Integrating Mathematics and Science Teaching in the Context of Education for Sustainable Development: Design and Pilot Implementation of a Teaching-Learning Sequence about Air Quality with Pre-Service Primary Teachers
Sustainability (Switzerland)
13
(8)
https://doi.org/10.3390/su13084500
Itziar Rekalde Rodríguez; Idoia Fernández Fernández
(2021).
IkasGura: Cambio educativo en la universidad. 10 años aprendiendo de la experiencia
In Noemí Suarez Monzón & Santiago Sevilla Vallejo (Eds),
La gestión del conocimiento en el área de la educación. Experiencias de grupos con impacto social .
pp 33-54
. Editorial Comares: Granada.
Joana Miguelena Torrado; Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia
2021
Los inicios transnacionales de los derechos de la infancia (primer siglo del siglo XX)
Espacio, Tiempo y Educación
8
(1)
pp 121-145
https://doi.org/10.14516/ete.327
J. Guisasola; J. Ametller; K. Zuza
2021
Designing Teaching Learning Sequences with Design Based Research: An emerging research line in science education,Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: Una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
Revista Eureka
18
(1)
https://doi.org/10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2021.V18.I1.1801
Itsaso Arocena Perez; Asier Huegun Burgos; Itziar Rekalde Rodriguez
2021
Robotics As A Didactic Tool For Students With Autism Spectrum Disorders: A With Autism Spectrum Disorders: A Systematic Review
Etic Net-Revista Cientifica Electronica De Educacion Y Comunicacion En La Sociedad Del Conocimiento
21
(1)
pp 51-82
https://doi.org/10.30827/eticanet.v21i1.18137
JOSE RAMON DIEZ LOPEZ
(2021).
Análisis de las propuestas de restauración fluvial en los planes hidrológicos del segundo ciclo de la península ibérica.
In : / Observatorio de las Políticas del Agua (aut.),Francesc La Roca Cervigón (aut.),Julia Martínez Fernández (aut.) (Eds),
Retos de planificación y gestión del agua en España. Observatorio de la Política de las Políticas del Agua (La Roca, F. & Martínez, J, coord..)..
pp 58-70
Arantza Rico; Aritz Ruiz-González; Oier Azula; Jenaro Guisasola
2021
Learning difficulties about the sound model: a review of the literature
Ensenanza de las Ciencias
39
(2)
pp 5-23
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.3217
Anna Lucia Miranda Costa; Itziar Rekalde Rodríguez; María Teresa Vizcarra Morales
2021
Acercando el pensamiento de Paulo Freire al profesorado universitario de ingeniería: El caso de la Escuela Politécnica de Pernambuco (Brasil)
Tendencias pedagógicas
pp 160-174
Joana Miguelena Torrado; Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2021
Los inicios transnacionales de los derechos de la infancia (primer tercio del siglo XX)
Espacio
8
(1)
pp 121-145
Genaro Guisasola Aranzabal; Kristina Zuza Elosegi
2021
Different approaches to helping students develop conceptual understanding in university physics
Journal of Physics: Conference Series
1929
(1)
Jon Diaz Egurbide; Paulo Iztueta Armendariz; Juan Etxeberria Murgiondo; Jose Frantzisko Lukas Mujika; Bakarne Altonaga Begoña; Larraitz Altuna Gabilondo; Karmele Artetxe Sanchez; Irune Corres Medrano; Mikel Varela Pequeño; Joxe Garmendia Larrañaga; Iñaki Iurrebaso; Joxi Imaz; Monike Gezuraga Amondarain; Iñaki Etxaniz; Imanol Santamaria
(2021).
Hego Euskal Herriko eliteak: boterearen azterketa [Las élites de Hego Euskal Herria: análisis del poder].
IparHegoa & Manu Robles Arangiz.
Daniele Buongiorno; Robert Harry Evans; Sergej Faletič; Jenaro Guisasola; Paula Heron; Marisa Michelini; Gorazd Planinšič; Paulo Sarriugarte; Alberto Stefanel; Kristina Zuza
(2021).
Discipline-Based Educational Research to Improve Active Learning at University
In Olivia Levrini, Giulia Tasquier, Tamer G. Amin, Laura Branchetti and Mariana Levin (Eds),
Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research.
pp 305-3016
. Springer.
Jon Altuna Urdin; Esther Cruz Iglesias; Ana Aierbe Barandiarán; Alba Madinabeitia Ezkurra; José Ignacio Marko Juanikorena
2021
Estudio de los espacios profesionales actuales de la Pedagogía: La voz del alumnado y de los profesionales
Teoria De La Educacion
33
(2)
pp 195-215
Jenni Harmoinen; Alina von Thaden; Jouni Aspi; Laura Kvist; Berardino Cocchiararo; Anne Jarausch; Andrea Gazzola; Teodora Sin; Hannes Lohi; Marjo K. Hytonen; Ilpo Kojola; Astrid Vik Stronen; Romolo Caniglia; Federica Mattucci; Marco Galaverni; Raquel Godinho; Aritz Ruiz-Gonzalez; Ettore Randi; Violeta Munoz-Fuentes; Carsten Nowak
2021
Reliable wolf-dog hybrid detection in Europe using a reduced SNP panel developed for non-invasively collected samples
Bmc Genomics
22
(1)
https://doi.org/10.1186/s12864-021-07761-5
Maria Iciar Recalde Rodriguez; Maria Teresa Vizcarra Morales
2021
Algunas propuestas para mejorar la formación del profesorado de Chile a la luz de las prácticas pedagógicas de éxito en el País Vasco
Tendencias Pedagogicas
XX
(2)
pp 1-11
Joana Miguelena Torrado (aut.); Luis María Naya Garmendia (aut.); Paulí Dávila Balsera (aut.)
(2021).
Derechos de la infancia y sistemas de protección.
Delta Publicaciones.
Jenaro Guisasola Aranzábal; Jaume Ametller; Kristina Zuza Elosegi
2021
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
18
(1)
Joana Miguelena Torrado; Pauli Davila Balsera; Luis M. Naya Garmendia
2021
The Transnational Beginnings of Children's Rights (First Third of the 20th Century)
Espacio Tiempo Y Educacion
8
(1)
https://doi.org/10.14516/ETE.327
Leire Olazabal Arrastoa; Paulo Sarriugarte Onandia; Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2021
Analyzing the upper secondary school students’ difficulties in the rotation of rigid body
Journal of Physics: Conference Series
1929
(1)
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1929/1/012008
Jon Altuna Urdin; Esther Cruz Iglesias; Ana Aierbe Barandiaran; Alba Madinabeitia Ezkurra; Inazio Marko Juanikorena
2021
Study of the current Professional Spaces of the Pedagogy: The Opinion of the Students and the Professionals
Teoria De La Educacion
33
(2)
pp 195-215
https://doi.org/10.14201/teri.23714
A. Balestrieri; A. Mosini; F. Fonda; M. Piana; P. Tirozzi; A. Ruiz-González; E. Capelli; M. Vergara; L. J. Chueca; G. Chiatante; C. Movalli
2021
Spatial ecology of the stone marten in an Alpine area: combining camera-trapping and genetic surveys
Mammal Research
66
(2)
pp 267-279
https://doi.org/10.1007/s13364-021-00564-9
Ainara Erenaga De Jesus; Itziar Rekalde-Rodriguez
2021
Educational Innovation Projects at the University of the Basque Country
Guiniguada
30
pp 104-121
Joana Miguelena Torrado; Luis Maria Naya Garmendia
(2021).
Derechos de la infancia y sistemas de protección
In Joana Miguelena, Luis M. Naya y Paulí Dávila (Eds),
Declaraciones y Tratados sobre Derechos del Niño.
pp 43-75
. Delta Publicaciones.
Genaro Guisasola Aranzabal; Kristina Zuza Elosegi; Ane Leniz Ereño
(2021).
Designing Teaching Learning Sequences Based on Design-Based Research
In Burra G. Sidharth, Jesús Carnicer, Marisa Michelini and Carmen Perea (Eds),
Fundamental Physics and Physics Education Research.
pp 163-174
. Springer.
Miren Gurutze Ezkurdia Arteaga; Karmele Pérez Urraza; Begoña Bilbao Bilbao
2021
Auzolana, ikerketa akademikoaren giltzarri: Araka Ikerketa Taldearen esperientzia
Revista internacional de los estudios vascos = Eusko ikaskuntzen nazioarteko aldizkaria = Revue internationale des ètudes basques = International journal on Basque studies
66
(1-2)
pp 173-200
Paulo Sarriugarte Onandia; Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2021
Should the third Newton’s law be the first one? A TLS on dynamics for upper secondary school
Journal of Physics: Conference Series
1929
(1)
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1929/1/012061
Itziar Rekalde Rodríguez; Alba Madinabeitia Ezkurra; Ramón Ovelar; Ana Eizagirre Sagardía; José J. Pizarro
2021
¿En qué medida las experiencias universitarias transfronterizas ayudan en el desarrollo de competencias transversales? Un estudio cualitativo
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga
2
(1)
pp 79-102
https://doi.org/10.24310/mgnmar.v2i1.9332