2023
Maialen Oiartzun Irastorza
2023
Irakasleen lanbiderako sarbidearen diagnostikoa (II)
HikHasi: Euskal Heziketarako Aldizkaria
pp 28-31
Ane Portillo Blanco; JOsé Gutierrez Berraondo; Lorenzo Trombetti; Kristina Zuza; Spiros Sirmakessis; Alessio Moriconi; Edurne Iturbe Zabalo; Linda Barelli; Stefano Pasqua
2023
Innovative teaching methods in engineering education: the STEAM-Active project
2023 32nd Annual Conference of the European Association for Education in Electrical and Information Engineering (EAEEIE)
Saioa Bilbao; Amaia Eiguren; Karmele Artetxe
(2023).
Gizarte Hezkuntza graduko bigarren moduluko ikasle eta irakasle taldearen ebaluazioen azterketa: egungo kezkak eta aurrera begirako erronkak
In AAVV (Eds),
Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021).
pp 15-26
. Octaedro.
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Aintzane Rodríguez Poza; Peio Manterola Pavo
2023
Desgaitasuna eskubideen ikuspegitik: adimen-desgaitasuna duten pertsonen eskubideak eta bizi-kalitatea Gipuzkoan
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
35
(2)
pp 89-124
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2023
Modelo Científico de la Nutrición Vegetal: análisis epistemológico y propuesta de progresión de aprendizaje
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
20
(3)
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2023.v20.i3.3102
O. Barrutia; O. Pedrera; U. Ortega-Lasuen; J. R. Díez
(2023).
Primary school students’ ability to name native and exotic animals using biome photos: a preliminary study
INTED 2023: 17th Annual International Technology, Education and Development Conference Proceedings.
pp 4380-4385
Maria Garcia Alvarez; Recalde Rodriguez, Maria Iciar; Gil Molina, Pilar
(2023).
No Transition Without Transformation: Educating Sustainability
In Leal Filho, W., Denis, M.A.P., Moggi, S., Price, E., Hope, A. (Eds),
SDGs in the European Region. Implementing the UN Sustainable Development Goals – Regional Perspectives.
. Springer Nature.
Naiara Berasategi Sancho; Idoia Legorburu Fernnadez; Israel Alonso Saez; Nahia Idoiaga Mondragon
2023
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies
https://doi.org/10.1080/14733285.2023.2292574
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2023
La “señal”, un objeto de la escuela disciplinada y de la pedagogía del silencio
Cabás
pp 19-36
https://doi.org/10.35072/CABAS.2023.28.69.003
Pedro Aramendi Jáuregui; Esther Cruz Iglesias; Jon Altuna Urdin; Jon Mikel Luzarraga Martín
2023
Sensibilización docente y atención a la diversidad en la Formación Profesional Básica
Siglo Cero
https://doi.org/10.14201/scero202354128592
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza; Paulo Sarriugarte; Jaume Ametller Guisasola
(2023).
Research-Based Teaching-Learning Sequences in Physics Education: A Rising Line of Research
In Mehmet Fatih Taşar and Paula R. L. Heron (Eds),
The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics.
pp 0-26
. AIP Publishing LLC.
José Ramón Díez; Oier Pedrera; Oihana Barrutia
2023
Biodibertsitaterako Hezkuntza: premia handiko ataza
Biogaia
pp 11-12
Imaz Zubiaur, Leire; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña
(2023).
Abusos sexuales contra la infancia y la adolescencia. Plan de formación de los y las trabajadoras de la Aministración Pública Vasca. Informe Final.
Servicio Editorial de la UPV/EHU. .
Gorka Roman Etxebarria; Naiara Berasategi Sancho; Nahia Idoiaga-Mondragon; Idoia Legorburu Fernandez
2023
Migrant Perceptions of Their Social Inclusion, Social Networks, and Satisfaction with Life in Northern Spain
Societies
14
(1)
https://doi.org/10.3390/soc14010003
Ortiz, Eduardo; González. José A.; Saiz, José Miguel; Naya Garmendia, Luis Maria; Dávila Balsera, Paulí
(2023).
Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo. Audiencias, narrativas y objetos educativos.
Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela.
Olatz Zinkunegi Goitia; Itziar Rekalde Rodríguez; Alberto Díaz de Junguitu González de Durana
2023
Enplegagarritasunerako zehar-konpetentziak Ocean i³ proiektuan
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria
pp 5-35
https://doi.org/10.26876/uztaro.125.2023.1
Pello Aramendi Jauregui; Esther Cruz Iglesias; Jon Altuna Urdin; Jon Mikel Luzarraga Martín
2023
Sensibilización docente y atención a la diversidad en la Formación Profesional Básica: Cooperar para incluir
Siglo Cero
54
(1)
pp 25-42
https://doi.org/10.14201/SCERO202354128592
José Ramón Díaz López; Unai Ortega Lasuen; Oihana Barrutia Sarasua; Rubén Ladrera Fernández
2023
Inundaciones fluviales: el uso del vídeo en el aula para trabajar la gestión del riesgo
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 25-32
Daniel Zuazagoitia; Leire Ruiz de Azua; Josu Sanz; Silvia Espana-Diez; Montse Lopez-Puente; Aritz Ruiz-González
2023
A Didactic Proposal on Ramps in Early Childhood Education: the Importance of Teacher Intervention in the Development of Scientific Skills and Constructions
Ensenanza De Las Ciencias
41
(3)
pp 11-31
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5676
Imaz Zubiaur, Leire; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan
(2023).
Haur eta nerabeen aurkako sexu-abusuak. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken Txostena.
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua.
Naiara Ozamiz-Etxebarria; Idoia Legorburu Fernnadez; Darren M. Lipnicki; Nahia Idoiaga Mondragon; Javier Santabárbara
2023
Prevalence of Burnout among Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health
20
(6)
https://doi.org/10.3390/ijerph20064866
Dávila Balsera, Pauli; Naya Garmendia, Luis Maria
(2023).
Leer objetos didácticos en los museos: la "señal" en el Museo de la Educación de la UPV/EHU
In Ortiz, E., González, J.A., Saiz, J.M., Naya, L.M. y Dávila, P. (Eds),
Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo: Audiencias, narrativas y objetos educativos.
pp 297-316
. Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela.
Nerea Muguruza Azkarraga
2023
Irakasleen hasierako prestakuntza: non gaude eta nora joan beharko genuke?
V. IKERGAZTE. NAZIOARTEKO IKERKETA EUSKARAZ
pp 227-234
https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.02.28
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; Jose Ramon Diez
2023
Scientific Model of Plant Nutrition: epistemological analysis and a learningprogression proposal
Revista Eureka Sobre Enseñanza Y Divulgación de Las Ciencias
https://doi.org/10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2023.V20.I3.3102
Isabel Barja; Ana Piñeiro; Aritz Ruiz-González; Amaia Caro; Pilar López; José Martín
2023
Evaluating the functional, sexual and seasonal variation in the chemical constituents from feces of adult Iberian wolves (Canis lupus signatus)
Scientific Reports
13
(1)
https://doi.org/10.1038/s41598-023-33883-9
Diego Corrochano; Daniel Zuazagoitia; Marcia Eugenio-Gozalbo; Lidon Monferrer; Ines Ortega-Cubero; Aritz Ruiz-González; Lourdes Aragon
2023
A three-pronged method to analyse pre-service teachers' understanding and epistemic reasoning about soil
Journal Of Biological Education
https://doi.org/10.1080/00219266.2023.2282430
Imaz Zubiaur, Leire; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan
(2023).
Indarkeria matxistak: prebentzioa, detekzioa eta esku-hartzea. Euskal Administrazio Publikoko langileentzako prestakuntza plana. Azken txostena.
UPV/EHU. Argitalpen Zerbitzua.
Nahia Idoiaga Mondragon; Idoia Legorburu Fernandez; Naiara Ozamiz-Etxebarria; Beatriz Villagrasa; Javier Santabárbara
2023
PTSD (Posttraumatic Stress Disorder) in Teachers: A Mini Meta-Analysis during COVID-19
International Journal of Environmental Research and Public Health
20
(3)
https://doi.org/10.3390/ijerph20031802
I. Kerexeta Brazal; J.R. Díez López; Unai Ortega Lasuen; L. Etxezarraga Estankona
(2023).
Creación del proyecto de radio comunitaria ODSirratia para la transformación ecosocial.
In : / Asier Romero (aut.),Israel Alonso Sáez (aut.),Ana Urrutia Rasines (aut.),Monike Gezuraga Amundarain (aut.),Naiara Berasategi Santxo (aut.),Nahia Idoyaga Mondragón (Eds),
Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU..
pp 201-210
JOSE RAMON DIEZ LOPEZ
(2023).
Un tesoro oculto en la basura.
STEAM en el huerto. 10 propuestas de proyecto científico para educación secundaria.