2023
Saioa Bilbao; Amaia Eiguren; Karmele Artetxe
(2023).
Gizarte Hezkuntza graduko bigarren moduluko ikasle eta irakasle taldearen ebaluazioen azterketa: egungo kezkak eta aurrera begirako erronkak
In AAVV (Eds),
Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021).
pp 15-26
. Octaedro.
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Aintzane Rodríguez Poza; Peio Manterola Pavo
2023
Desgaitasuna eskubideen ikuspegitik: adimen-desgaitasuna duten pertsonen eskubideak eta bizi-kalitatea Gipuzkoan
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
35
(2)
pp 89-124
Oier Pedrera; Oihana Barrutia; José Ramón Díez
2023
Modelo Científico de la Nutrición Vegetal: análisis epistemológico y propuesta de progresión de aprendizaje
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
20
(3)
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2023.v20.i3.3102
O. Barrutia; O. Pedrera; U. Ortega-Lasuen; J. R. Díez
(2023).
Primary school students’ ability to name native and exotic animals using biome photos: a preliminary study
INTED 2023: 17th Annual International Technology, Education and Development Conference Proceedings.
pp 4380-4385
Maria Garcia Alvarez; Recalde Rodriguez, Maria Iciar; Gil Molina, Pilar
(2023).
No Transition Without Transformation: Educating Sustainability
In Leal Filho, W., Denis, M.A.P., Moggi, S., Price, E., Hope, A. (Eds),
SDGs in the European Region. Implementing the UN Sustainable Development Goals – Regional Perspectives.
. Springer Nature.
Naiara Berasategi Sancho; Idoia Legorburu Fernnadez; Israel Alonso Saez; Nahia Idoiaga Mondragon
2023
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies
https://doi.org/10.1080/14733285.2023.2292574
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2023
La “señal”, un objeto de la escuela disciplinada y de la pedagogía del silencio
Cabás
pp 19-36
https://doi.org/10.35072/CABAS.2023.28.69.003
Pedro Aramendi Jáuregui; Esther Cruz Iglesias; Jon Altuna Urdin; Jon Mikel Luzarraga Martín
2023
Sensibilización docente y atención a la diversidad en la Formación Profesional Básica
Siglo Cero
https://doi.org/10.14201/scero202354128592
Jenaro Guisasola; Kristina Zuza; Paulo Sarriugarte; Jaume Ametller Guisasola
(2023).
Research-Based Teaching-Learning Sequences in Physics Education: A Rising Line of Research
In Mehmet Fatih Taşar and Paula R. L. Heron (Eds),
The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics.
pp 0-26
. AIP Publishing LLC.
José Ramón Díez; Oier Pedrera; Oihana Barrutia
2023
Biodibertsitaterako Hezkuntza: premia handiko ataza
Biogaia
pp 11-12
Imaz Zubiaur, Leire; Madinabeitia Ezkurra, Alba; Orbe Mandaluniz, Susan; Fernandez Fernandez, Idoia Begoña
(2023).
Abusos sexuales contra la infancia y la adolescencia. Plan de formación de los y las trabajadoras de la Aministración Pública Vasca. Informe Final.
Servicio Editorial de la UPV/EHU. .
Gorka Roman Etxebarria; Naiara Berasategi Sancho; Nahia Idoiaga-Mondragon; Idoia Legorburu Fernandez
2023
Migrant Perceptions of Their Social Inclusion, Social Networks, and Satisfaction with Life in Northern Spain
Societies
14
(1)
https://doi.org/10.3390/soc14010003
Ortiz, Eduardo; González. José A.; Saiz, José Miguel; Naya Garmendia, Luis Maria; Dávila Balsera, Paulí
(2023).
Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo. Audiencias, narrativas y objetos educativos.
Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela.
Olatz Zinkunegi Goitia; Itziar Rekalde Rodríguez; Alberto Díaz de Junguitu González de Durana
2023
Enplegagarritasunerako zehar-konpetentziak Ocean i³ proiektuan
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria
pp 5-35
https://doi.org/10.26876/uztaro.125.2023.1
Pello Aramendi Jauregui; Esther Cruz Iglesias; Jon Altuna Urdin; Jon Mikel Luzarraga Martín
2023
Sensibilización docente y atención a la diversidad en la Formación Profesional Básica: Cooperar para incluir
Siglo Cero
54
(1)
pp 25-42
https://doi.org/10.14201/SCERO202354128592
José Ramón Díaz López; Unai Ortega Lasuen; Oihana Barrutia Sarasua; Rubén Ladrera Fernández
2023
Inundaciones fluviales: el uso del vídeo en el aula para trabajar la gestión del riesgo
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales
pp 25-32
Daniel Zuazagoitia; Leire Ruiz de Azua; Josu Sanz; Silvia Espana-Diez; Montse Lopez-Puente; Aritz Ruiz-González
2023
A Didactic Proposal on Ramps in Early Childhood Education: the Importance of Teacher Intervention in the Development of Scientific Skills and Constructions
Ensenanza De Las Ciencias
41
(3)
pp 11-31
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5676
2022
José Gutiérrez-Berraondo; Kristina Zuza; Genaro Zavala; Paulo Sarriugarte; Jenaro Guisasola
2022
University student understanding and reasoning on work-energy relations
European Journal of Physics
43
(6)
pp 0-65701
https://doi.org/10.1088/1361-6404/ac8ef4
Nahia Idoiaga; Idoia Legorburu; Naiara Ozamiz-Etxebarria; Darren M. Lipnicki; Beatriz Villagrasa; Javier Santabárbara
2022
Prevalence of Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD) in University Students during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis Attending SDG 3 and 4 of the 2030 Agenda
Sustainability (Switzerland)
14
(13)
https://doi.org/10.3390/su14137914
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2022
Presentación del Monográfico “Los museos y centros de interpretación de la educación y sus actividades formativas”
Cabás
pp 1-6
Itziar Rekalde-Rodriguez; Pilar Gil-Molina; Esther Cruz Iglesias
2022
Institutional teaching choreographies in education for sustainability in times of pandemic: the Ocean i(3) project
International Journal Of Sustainability In Higher Education
24
(9)
pp 1-20
https://doi.org/10.1108/IJSHE-02-2022-0039
J.R. Díez; C. Pichot; Unai Ortega Lasuen
(2022).
La gestión del riesgo de inundación en el aula: una propuesta basada en la indagación
In João Dallamuta,Henrique Ajuz Holzmann (Eds),
Entre Ciencia e Ingenieria.
pp 57-69
Karmele Artetxe
2022
Euskal Unibertsitatea behe-lainotan [=Basque language university in low clouds]
Jakin
252
(252)
pp 127-136
Maria Teresa Gomez Sagasti; Oihana Barrutia Sarasua
2022
¿Ha cambiado la pandemia del COVID-19 la percepción de las niñas y niños de Educación Primaria sobre la “salud” y “enfermedad”?
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales
42
(42)
pp 137-154
https://doi.org/10.7203/DCES.42.21398
Naiara Berasategi; Idoia Legorburu; Jone Aliri; Israel Alonso
2022
The ‘walking with friends to school’ project and its contribution to independent mobility, self-esteem and happiness
Children and Society
36
(5)
pp 768-778
https://doi.org/10.1111/chso.12532
Miguel Melendro; Joana Miguelena; Angel De-Juanas; Paulí Dávila; Luis M. Naya
(2022).
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables.
Dykinson.
Pedro Moises Aramendi Jauregui; Itziar Rekalde-Rodriguez; Esther Cruz Iglesias
2022
Educating Cities Faced with School Segregation: Walking Towards Sustainable Development
Teoria De La Educacion
34
(2)
pp 209-235
https://doi.org/10.14201/teri.27384
M. Arroita; M. Iradi; Unai Ortega Lasuen; J.R. Diez
2022
Secondary school students´ misconceptions about microorganisms. A laboratory sequence to learn about their presence and function.
International Journal of Human Sciences Research
2
(18)
pp 2-14
https://doi.org/10.22533/at.ed.5582182231068
Karmele Artetxe
2022
Hezkuntzaren Historia jakintza-arloaren ekarpena hezkuntzako profesionalen unibertsitateko prestakuntzan [=The contribution of History Education to the University training of Education Professionals]
Uztaro
123
(123)
pp 59-79
Astrid Vik Stronen; Federica Mattucci; Elena Fabbri; Marco Galaverni; Berardino Cocchiararo; Carsten Nowak; Raquel Godinho; Aritz Ruiz-González; Josip Kusak; Tomaz Skrbinsek; Ettore Randi; Albena Vlasseva; Nadia Mucci; Romolo Caniglia
2022
A reduced SNP panel to trace gene flow across southern European wolf populations and detect hybridization with other Canis taxa
Scientific Reports
12
(1)
https://doi.org/10.1038/s41598-022-08132-0