2022
Astrid Vik Stronen; Federica Mattucci; Elena Fabbri; Marco Galaverni; Berardino Cocchiararo; Carsten Nowak; Raquel Godinho; Aritz Ruiz-González; Josip Kusak; Tomaz Skrbinsek; Ettore Randi; Albena Vlasseva; Nadia Mucci; Romolo Caniglia
2022
A reduced SNP panel to trace gene flow across southern European wolf populations and detect hybridization with other Canis taxa
Scientific Reports
12
(1)
https://doi.org/10.1038/s41598-022-08132-0
Idoia Legorburu; Nahia Idoiaga Mondragon; Israel Alonso; Naiara Berasategi
2022
Why are you allowed to go to school on your own? Exploring children's voices on independent mobility
Children and Society
36
(6)
pp 1111-1125
https://doi.org/10.1111/chso.12559
Joana Miguelena; Miguel Melendro; Luis M. Naya; Angel De-Juanas; Paulí Dávila
(2022).
Jóvenes en dificultad social y su proceso de autonomía.
Dykinson.
Itsaso Arocena; Esther Cruz-Iglesias; Itziar Rekalde-Rodriguez
2022
The Importance of Ethics in Socio-Educational Robotics
Innovative STEM Education
4
pp 13-17
https://doi.org/10.55630/stem.2022.0402
Ane Portillo-Blanco; José Ramón Díez; Oihana Barrutia; Mikel Garmendia; Jenaro Guisasola
2022
Design and evaluation of an educational intervention on the COVID-19 pandemic and prevention measures
Revista Eureka
19
(1)
https://doi.org/10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2022.V19.I1.1302
Nerea Muguruza Azkarraga; Joana Jaureguizar Alboniga-Mayor
2022
Análisis de las emociones, la identidad docente y el autoconocimiento del profesorado de la CAPV: implicaciones y propuestas
XXIX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
pp 161-183
https://doi.org/10810/59932
Marcia Eugenio-Gozalbo; Daniel Zuazagoitia; Aritz Ruiz-González; Diego Corrochano; Amparo Hurtado-Soler; Marta Talavera
2022
Implementing citizen science programmes in the context of university gardens to promote pre-service teachers' scientific literacy: a study case on soil
International Journal Of Science Education
44
(10)
pp 1619-1638
https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2088877
João Dallamuta; Henrique Ajuz Holzmann
2022
Entre ciencia e Ingenieria
Entre Ciencia E Ingenieria
https://doi.org/10.22533/AT.ED.400222903
Luis Maria Naya Garmendia; Paulino Davila Balsera; Dominique Groux; Emmanuelle Voulgre
(2022).
Une éducation inclusive pour un développement durable.
L'Harmattan.
Idoia Fernández Fernández; Susan Orbe Mandaluniz; Garazi Arraibi Larrea
(2022).
Conceptions et opinions relatives aux abus sexuels sur mineurs: une étude dans le secteur publique basque
In Luis MA Naya, Pauli Davila, Dominique Groux, Emmanuelle Voulgre (Edit.) (Eds),
Une éducation inclusive pour un développement durable.
pp 113-122
. Paris: Groupe l´Harmattan.
Ane Portillo Blanco; Joserra Díez López; Oihana Barrutia Sarasua; Mikel Garmendia Mujika; Jenaro Guisasola Aranzábal
2022
Diseño de una intervención educativa sobre la pandemia de la COVID-19 y las medidas de prevención
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
19
(1)
Miguel Melendro; Joana Miguelena; Ángel De-Juanas; Pauli Dávila; Luis M. Naya
(2022).
Introducción
In : / Association française pour le développement de l'éducation comparée et des échanges. Colloque (18 ; 2021 ; San Sebastian,Espagne) (aut.) (Eds),
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables..
pp 15-24
. Dykinson.
Allan D. McDevitt; Ilaria Coscia; Samuel S. Browett; Aritz Ruiz-González; Mark J. Statham; Iwona Ruczynska; Liam Roberts; Joanna Stojak; Alain C. Frantz; Karin Noren; Erik O. Agren; Jane Learmount; Mafalda Basto; Carlos Fernandes; Peter Stuart; David G. Tosh; Magda Sindicic; Tibor Andreanszky; Marja Isomursu; Marek Panek; Andrey Korolev; Innokentiy M. Okhlopkov; Alexander P. Saveljev; Bostjan Pokorny; Katarina Flajsman; Stephen W. R. Harrison; Vladimir Lobkov; Dusko Cirovic; Jacinta Mullins; Cino Pertoldi; Ettore Randi; Benjamin N. Sacks; Rafal Kowalczyk; Jan M. Wojcik
2022
Next-generation phylogeography resolves post-glacial colonization patterns in a widespread carnivore, the red fox (Vulpes vulpes), in Europe
Molecular Ecology
31
(3)
pp 993-1006
https://doi.org/10.1111/mec.16276
Davila Balsera, Paulino; Naya Garmendia, Luis Maria
2022
Los museos y centros de interpretación de la educación y sus actividades formativas
Cabás
28
pp 1-6
https://doi.org/10.35072/CABAS.2022.32.31.002
Luis Maria Naya Garmendia; Paulino Davila Balsera; Joana Miguelena Torrado
(2022).
32 ans de la Convention relative aux droits de l'enfant. Aperçu historique
In Naya, L.M.; Dávila, P.; Groux, D y Voulgre, E (Eds),
Une éducation inclusive pour un developpement durable.
pp 19-24
. L'Harmattan.
Goretti Orbea-Aizpitarte; Itziar Rekalde-Rodriguez; Javier Galarreta Lasa
2022
Design and validation of questionnaires to monitor the development of cross-skills in the Final Degree Project
Educatio Siglo Xxi
40
(2)
pp 193-216
https://doi.org/10.6018/educatio.473931
Ane Portillo Blanco; Jose Ramon Diez Lopez; Oihana Barrutia Sarasua; Mikel Garmendia Mujika; Genaro Guisasola Aranzabal
2022
Diseño y evaluación de una intervención educativa sobre la pandemia de la COVID-19 y las medidas de prevención
Revista Eureka Sobre Enseñanza Y Divulgacion De Las Ciencias
19
(1)
pp 130201-130218
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2022.v19.i1.1302
Aintzane Rodriguez; Joana Miguelena; Paulí Dávila; Luis M. Naya; Irati Amunarriz
(2022).
Itinerarios Educativos Y Tránsito A La Vida Adulta:
In Joana Miguelena Torrado,Miguel Melendro Estefanía,Luis María Naya Garmendia,Ángel de Juanas Oliva,Paulí Dávila Balsera (Eds),
Jóvenes en dificultad social y su proceso de autonomía..
pp 169-180
. Dykinson.
Luigi Remonti; Aritz Ruiz-González; Alessandro Balestrieri
(2022).
Colonization of Agricultural Landscapes by the Pine Marten: Influence of Habitat Constraints and Interspecific Competition
Small Carnivores: Evolution, Ecology, Behaviour, and Conservation.
pp 275-292
Marguerite Figeac Monthus; Marie-Anne Chateaureynaud ; Celine Piot ; Davila Balsera, Paulino; Naya Garmendia, Luis Maria
(2022).
Vigne, Vin et Éducation. Du XVIIIeme siècle à nos jours.
Presses Universitaires de Nouvelle-Aquitaine.
Aintzane Rodríguez Poza; Joana Miguelena Torrado; Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia; Irati Amunarriz Iruretagoiena
(2022).
Itinerarios educativos y tránsito a la vida adulta: El caso del País Vasco
In Joana Miguelena Torrado,Miguel Melendro Estefanía,Luis María Naya Garmendia,Ángel de Juanas Oliva,Paulí Dávila Balsera (Eds),
Jóvenes en dificultad social y su proceso de autonomía.
pp 169-180
Itsaso Arozena; Asier Huegun-Burgos; Itziar Rekalde-Rodriguez
2022
Educational interventions with robots for students on the autism spectrum. A systematic review
Revista Latinoamericana De Tecnologia Educativa-Relatec
21
(2)
pp 27-43
https://doi.org/10.17398/1695-288X.21.2.27
Ane Portillo Blanco
2022
Emakumeen libidoaren heriotza: epaiketa-garaia
Elhuyar: zientzia eta teknika
pp 68-72
Joana Miguelena Torrado; Iratxe Bastero Osez; Aintzane Rodríguez Poza
2022
Gipuzkoako egoitza-harrerako saretik ateratzen diren gazteen helduarorako trantsizioa
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
34
(1)
pp 53-81
Arantza Rico Martínez; Ane García Urricelqui
2022
Wikipediaren pertzepzio eta erabilera DBH-ko ikasle eta irakasleen artean
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
34
(2)
pp 93-120
Karmele Artetxe Sánchez
2022
Euskal Unibertsitatea behe-lainotan
Jakin
252
(252)
pp 127-136
Irati Amunarriz Iruretagoiena; Joana Miguelena Torrado; Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia
(2022).
La infancia como presencia y audiencia en el Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco
In De la Fuente, R.; Munilla, C. Martínez, A. y Jiménez, E (Eds),
Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones.
pp 117-126
. Verdelis.
Olatz Zinkunegi-Goitia; Itziar Rekalde-Rodriguez
2022
Employability within an Education for Sustainability Framework: The Ocean i3 Case Study
Education Sciences
12
(4)
pp 0-277
https://doi.org/10.3390/educsci12040277
Oihana Barrutia; Aritz Ruiz-Gonzalez; Inaki Sanz-Azkue; Jose Ramon Diez
2022
Secondary school students' familiarity with animals and plants: hometown size matters
Environmental Education Research
28
(10)
pp 1564-1583
https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2086689
O. Pedrera; O. Barrutia; J. Guisasola; J. R. Díez
(2022).
Conceptual difficulties in plant nutrition: epistemological analysis of the topic and a systematic review of literature
INTED 2022: 16th Annual International Technology, Education and Development Conference Proceedings.