2020
Catherine Hayes; Vicky Young; Carla Brown; Pia Touboul Lundgren; Dimitra Gennimata; Jette Holt; Egbert Weisheit; Arantza Rico; Carlos García; Paola de Castro; Cliodna A.M. McNulty
2020
International promotion of e-Bug, an infection prevention and control educational intervention: survey of partners across 14 countries
JAC-Antimicrobial Resistance
2
( 1)
https://doi.org/10.1093/jacamr/dlaa003
Itziar Rekalde-Rodriguez; Aitor Mendia-Urrutia
2020
The mentoring in the academic impact on beginner teachers in the University of the Basque Country
Estudios Pedagogicos
46
(2)
pp 191-213
https://doi.org/10.4067/S0718-07052020000200191
MC C. Cardenas Fernandez; D. Perez Surribas; R. Perez Garay; J. Jimenez Jimenez; A. Gella Concustell; E. Zapico Muniz; E. Cruz Iglesias; M. Fernandez Garcia; S. Hermoso Duran; G. Marcaida Benito; C. Valldecabres Ortiz
2020
Vertical cutoff methods in serum protein electrophoresis for the measurement of monoclonal protein concentrations: Which is best?
Clinica Chimica Acta
510
pp 573-580
https://doi.org/10.1016/j.cca.2020.07.051
Karmele Artetxe Sanchez; María Begoña Ordeñana
(2020).
Proyectos y servicios de la cooperativa
Agintari: Pasado y presente de una entidad pionera en la intervención socioeducativa en Bizkaia.
pp 87-109
. Octaedro.
Rubén Ladrera; Beatriz Robredo; Unai Ortega‐lasuen; José Ramón Díez; Aritz Ruiz‐gonzález
2020
Unprepared to deal with invasion: Pre‐service teachers’ perception, knowledge and attitudes toward invasive species
Sustainability (Switzerland)
12
(24)
pp 1-17
https://doi.org/10.3390/su122410543
Hilario (koor.) Murua Cartón; Jon Altuna Urdin; Paulí Dávila Balsera; Ana Eizagirre Sagardia; Iñaki Zabaleta Imaz
(2020).
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera
.
pp 1-270
. UPV/EHU Editorial Service.
(2020).
Carl Rogers: pedagogía antiautoritarioaCarl Rogers: anti-authoritarian pedagogy
In Jon Altuna eta Mikel Gartziarena (Eds),
Erreferentziazko hainbat pedagogoren lan eta oinarri teorikoak.
. Grupo Delta.
Arantza Rico; Aritz Ruiz González; Jenaro Guisasola
(2020).
Designing a teaching-learning sequence about sound for pre-service primary teachers
Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education. .
pp 631-639
. ALMA MATER STUDIORUM – University of Bologna.
Itziar Rekalde Rodríguez; Aitor Mendia Urrutia
2020
Una formación participativa para el profesorado novel. El caso de la UPV/EHU
Revista De Investigacion En Educacion
18
(2)
pp 118-134
Luis María Naya Garmendia; Joana Miguelena Torrado; Joxe Garmendia Larrañaga; Paulí Dávila Balsera
2020
IkasLagun Posta. Una iniciativa de refuerzo académico en los recursos residenciales de Gipuzkoa tras el COVID 19
Sociedad E Infancias
4
(4)
pp 187-190
Idoia Fernández Fernández; Alba Madinabeitia Ezkurra
2020
La transformación docente de la universidad a 20 años de Bolonia: Balance y claves para un futuro por definir
Profesorado: Revista De Curriculum Y Formacion Del Profesorado
24
(2)
pp 28-52
Murua, Hilario
(2020).
EAE-Ko Lanbide Heziketako Ikastetxe Integratuen Historia Eta Bilakaera: Eskola-Uztetik Kalitatera
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera .
A. Leniz; K. Zuza; P. Sarriugarte; J. Guisasola
2020
University students' explanations for electric current in transitory situations
European Journal of Physics
41
(1)
pp 0-15702
https://doi.org/10.1088/1361-6404/ab4a1f
2020
Avanzando hacia la transición energética en la Facultad de Educación de BILBAO (UPV/EHU)
Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
Lanbide Heziketako euskal planak: LH-ren horizonte estrategikoa Euskal Herrian
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera.
pp 43-70
. Servicio editorial UPV/EHU.
(2020).
Carl Rogers: pedagogia antiautoritarioa
In Jon Altuna eta Mikel Gartziarena (Eds),
Erreferentziazko hainbat pedagogoren lan eta oinarri teorikoak.
pp 53-68
. Grupo Delta.
Erica Macho Stadler; Maria Jesus Elejalde Garcia
2020
Measuring the Acoustic Response of Classrooms with a Smartphone
Physics Teacher
58
(8)
pp 585-588
https://doi.org/10.1119/10.0002383
Ibaibarriaga Revuelta, Nagore; Recalde Rodriguez, Maria Iciar
(2020).
La regulación de la formación dual en los paises de la Unión Europea
In Red de Investigación e Innovación Educativa (Eds),
Conference Proeedings EDUNOVATIC 2020.
pp 99-100
. REDINE.
2019
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
(2019).
De las políticas de protección a los derechos de la infancia: un recorrido internacional
In Xosé Manuel Cid Fernández,María Victoria Carrera Fernández (Eds),
XX Coloquio de Historia de la Educación. Identidades, Internacionalismo, Pacifismo y Educación (S. XIX y XX).
pp 607-610
Pilar Gil Molina
2019
La primera experiencia de practicum: un estudio exploratorio con alumnado y profesorado-tutor del Grado de Educación Infantil
Contextos Educativos: Revista De Educacion
pp 31-47
Maria Teresa Gomez Sagasti; Oihana Barrutia Sarasua
2019
Fitoerremediazioa lurzoru kutsatuen kudeaketa iraunkorrerako estrategia gisa
Ekaia
35
pp 197-212
Javier Paricio Royo; Amparo Fernández-March; Idoia Fernández-Fernández
(2019).
Cartografía de la buena docencia universitaria: un marco para el desarrollo del profesorado basado en la investigación.
Narcea.
Genaro Guisasola Aranzabal; Kristina Zuza Elosegi
2019
Addressing undergraduate students’ difficulty in learning the GeneralizedWork-Energy Principle in introductory Mechanic
Journal of Physics: Conference Series
1287
(1287)
pp 12024-12034
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1287/1/012024
Karmel Artetxe Sanchez; Israel Alonso
(2019).
Caminando hacia la inclusión desde el tiempo libre educativo
In Karmele Artetxe, Israel Alonso (Eds),
La Educación en el Tiempo Libre. La inclusión en el centro.
pp 25-33
. Octaedro.
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
(2019).
Las aportaciones pedagógicas de La Salle: una mirada desde la Historia de la Educación
In Javier Burrieza Sánchez (Eds),
Los trabajos y los días de San Juan Bautista de La Salle.
pp 235-292
. Dykinson.
Maria Jose Uranga Iturrioz; Esther Cruz Iglesias; Ana Isabel Eizagirre Sagardia; Pilar Gil Molina; Daniel Losada Iglesias; María Pilar Ruiz de Gauna
(2019).
UPV/EHUren Zeharkako Gaitasunen Katalogoa.
Vicerrectorado de Estudiantes de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea.
Maria Teresa Gomez Sagasti; Lur Epelde Sierra; Oihana Barrutia Sarasua
2019
Fitorremediazioa lurzoru kutsatuen kudeaketa iraunkorrerako estrategia gisa
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria
2
(35)
pp 197-212
https://doi.org/10.1387/ekaia.19633
Idoia Fernández Fernández; Pilar Ruiz de Gauna Bahillo; Aintzane Cabo
(2019).
El punto de partida: una forma académica de entender la docencia
In Javier Paricio Royo, Amparo Fernández-March & Idoia Fernández-Fernández (Eds),
Cartografía de la buena docencia universitaria. Un marco para el desarrollo del profesorado basado en la investigación .
pp 217-258
. Narcea.
Genaro Guisasola Aranzabal; Kristina Zuza Elosegi
2019
Different approaches to research and innovation in physics education at college and university
Journal of Physics: Conference Series
1286
(1286)
pp 12060-12072
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1286/1/012060
Joxe Garmendia Larranaga; Inaki Zabaleta Imaz; Hilario Murua Carton
2019
Basque-language literacy in rural schools in the Basque Country (1900-1939)
Historia Y Memoria De La Educacion
pp 521-562
https://doi.org/10.5944/hme.9.2019.23015