2020
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia; Joana Miguelena Torrado
(2020).
La ciudadanía activa: el papel de un Museo de la Educación
In Ricardo de la Fuente Ballesteros,Carlos Munilla Garrido,Aurora Martínez Ezquerro (Eds),
Educación, Patrimonio y Creatividad.
pp 27-37
Arantza Rico; Aritz Ruiz González; Jenaro Guisasola
(2020).
Designing a teaching-learning sequence about sound for pre-service primary teachers
Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education. .
pp 631-639
. ALMA MATER STUDIORUM – University of Bologna.
2020
iRAKER: UPV/EHUko irakasleen gaitasun akademikoa garatzeko programa. Lehen deialdiaren inpaktuaren balorazioaiRAKER: Programa para el desarrollo de la competencia académica del profesorado de la UPV/EHU
Uztaro
Hilario (coord.) Murua Carton; Jon Altuna Urdin; Pauli Davila Balsera; Ana Eizagirre Sagardia; Inaki Zabaleta Imaz
(2020).
El modelo vasco de Formación Profesional. Claves de su reciente evolución
EEl modelo vasco de Formación Profesional. Claves de su reciente evolución.
pp 1-694
. UPV/EHU Editorial Service.
Murua, Hilario; Altuna, Jon
(2020).
La Formacion Profesional De La CAPV En Datos: De Los Anos Setenta Hasta Nuestros Dias
Evolución del modelo vasco de Formación Profesional.
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2020
Students’ understanding of the concept of the electric field through conversions of multiple representations
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
16
(1)
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.16.010135
Artetxe, Karmele (coord.)
(2020).
Agintzari: Pasado y presente de una entidad pionera en la intervención socioeducativa en Bizkaia.
Octaedro.
Luis Maria Naya Garmendia; Paulino Davila Balsera; Joana Miguelena Torrado
(2020).
Le Pays Basque péninsulaire et le défi du trilinguisme
In Dominique Groux, Emmanuelle Voulgre, Danielle Lavollée et Gabriel Langouët (Eds),
Plurilinguisme et développement durable.
pp 39-54
. L'Harmattan.
Unai Ortega Lasuen; J.R. Diez
2020
Avanzando hacia la transición energética en la Facultad de Educación de Bilbao (UPV/EHU).
Boletín AIA-CTS
Hilario (coord.) Murua Carton; Jon Altuna Urdin; Pauli Davila Balsera; Ana Eizagirre Sagardia; Inaki Zabaleta Imaz
(2020).
Evolución del modelo vasco de Formación Profesional
Evolución del modelo vasco de Formación Profesional.
pp 1-290
. UPV/EHU Editorial Service.
Murua, Hilario; Dávila, Paulí
(2020).
Euskal Lanbide Heziketaren Aurrekariak Eta Lege-Testuingurua
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera .
Murua Carton, Hilario; Davila Balsera, Paulino; Zabaleta Imaz, Iñaki; Altuna Urdin, Jon; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
El modelo vasco de Formación Profesional: claves de su reciente evolución.
Servicio editorial UPV/EHU.
Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia; Joana Miguelena Torrado
(2020).
Ritratti di giovani baschi e spagnoli: studenti e politica nell' ultimo terzo del ’900
In Ana Maria Colacci (a cura di) (Eds),
l'educazione giovanile nel'percorsi di ricerca.
pp 127-150
. Pensa MultiMedia Editore s.r.l.
Unai Ortega Lasuen; Maria Arritokieta Ortuzar Iragorri; Jose Ramon Diez
2020
Towards energy transition at the Faculty of Education of Bilbao (UPV/EHU): diagnosing community and building
International Journal of Sustainability in Higher Education
21
(7)
pp 1277-1296
https://doi.org/10.1108/ijshe-12-2019-0363
Davila Balsera, Paulino; Murua Carton, Hilario; Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
Innovation as a Basque Vocational Training sign of identity
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
El modelo Vasco de Formación Profesional. Claves de su reciente evolución.
pp 77-194
. Servicio editorial UPV/EHU.
Murua, Hilario
(2020).
Enpresaren Eta Lanbide Heziketaren Arteko Harremana
Lanbide Heziketako euskal ereduaren bilakaera.
Hilario Murua Cartón
(2020).
Evolución del modelo vasco de Formación Profesional.
Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea.
Rubén Ladrera; Beatriz Robredo; Unai Ortega‐lasuen; José Ramón Díez; Aritz Ruiz‐gonzález
2020
Unprepared to deal with invasion: Pre‐service teachers’ perception, knowledge and attitudes toward invasive species
Sustainability (Switzerland)
12
(24)
pp 1-17
https://doi.org/10.3390/su122410543
Ibaibarriaga Revuelta, Nagore; Recalde Rodriguez, Maria Iciar
(2020).
La regulación de la formación dual en los paises de la Unión Europea
In Red de Investigación e Innovación Educativa (Eds),
Conference Proeedings EDUNOVATIC 2020.
pp 99-100
. REDINE.
Kristina Zuza Elosegi; Paulo Sarriugarte Onandia; Genaro Guisasola Aranzabal
2020
Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
16
(2)
pp 0-20149
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.16.020149
Aitor Mendia Urrutia; Itziar Rekalde Rodríguez
2020
IRAKER: UPV/EHUko Irakasleen Gaitasun Akademikoa Garatzeko Programa. Lehen Deialdiaren Inpaktuaren Balorazioa
Uztaro: Giza Eta Gizarte-Zientzien Aldizkaria
114
(114)
pp 5-31
https://doi.org/10.26876/uztaro.114.2020.1
MC C. Cardenas Fernandez; D. Perez Surribas; R. Perez Garay; J. Jimenez Jimenez; A. Gella Concustell; E. Zapico Muniz; E. Cruz Iglesias; M. Fernandez Garcia; S. Hermoso Duran; G. Marcaida Benito; C. Valldecabres Ortiz
2020
Vertical cutoff methods in serum protein electrophoresis for the measurement of monoclonal protein concentrations: Which is best?
Clinica Chimica Acta
510
pp 573-580
https://doi.org/10.1016/j.cca.2020.07.051
Hilario (coord.) Murua Carton; Jon Altuna Urdin; Pauli Davila Balsera; Ana Eizagirre Sagardia; Inaki Zabaleta Imaz
(2020).
Innovation in the Basque vocational training model
Innovation in the Basque vocational training model.
pp 1-216
. UPV/EHU Editorial Service.
Itziar Rekalde-Rodriguez; Aitor Mendia-Urrutia
2020
The mentoring in the academic impact on beginner teachers in the University of the Basque Country
Estudios Pedagogicos
46
(2)
pp 191-213
https://doi.org/10.4067/S0718-07052020000200191
Juan Luis Cerda Jopia; Recalde Rodriguez, Maria Iciar; Vizcarra Morales, Maria Teresa; Ines Palape Palevic
(2020).
Percepción del profesorado chileno sobre sus necesidades de formación docente
In R. Gamito, J. Martinez eta M.T.Vizcarra (Eds),
XXVI Jornadas de Investigación de Psicodiodáctica.
pp 101-112
. Upv/Ehu.
A. Leniz; K. Zuza; P. Sarriugarte; J. Guisasola
2020
University students' explanations for electric current in transitory situations
European Journal of Physics
41
(1)
pp 0-15702
https://doi.org/10.1088/1361-6404/ab4a1f
Itziar Rekalde Rodríguez; Aitor Mendia Urrutia
2020
La Mentoria En El Impacto Academico Del Profesorado Novel De La UPV/EHU
Estudios Pedagogicos
46
(2)
pp 191-213
https://doi.org/10.4067/S0718-07052020000200191
Davila Balsera, Paulino; Murua Carton, Hilario; Zabaleta Imaz, Iñaki; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel
(2020).
La innovación, eje de la identidad de la Formación Profesional Vasca
In Murua Carton, Hilario (coord.) (Eds),
Evolución del modelo Vasco de Formación Profesional.
pp 75-176
. Servicio editorial de la Universidad del País Vasco.
Murua Carton, Hilario; Eizagirre Sagardia, Ana Isabel; Altuna Urdin, Jon; Zabaleta Imaz, Iñaki; Davila Balsera, Paulino
(2020).
Lanbide heziketako euskal ereduaren bilakaera.
Servicio editorial UPV/EHU.
Itziar Rekalde Rodríguez; Aitor Mendia Urrutia
2020
Una formación participativa para el profesorado novel. El caso de la UPV/EHU
Revista De Investigacion En Educacion
18
(2)
pp 118-134
https://doi.org/10.35869/reined.v18i2.2838
