2017
Miren Gurutze Ezkurdia Arteaga; Begoña Bilbao Bilbao; Karmele Pérez Urraza
2017
Emakume Abertzale Batza Bilbon
Euskalingua
pp 14-27
Erica Macho Stadler; María Jesús Elejalde García
(2017).
Medida del coeficiente de absorción en el Laboratorio de Acústica para estudiantes de grado
In Antonio Calvo Manzano,Antonio Pérez López (Eds),
Tecniacústica 2017: 48º Congreso Español de Acústica ; Encuentro Ibérico de Acústica ; European Symposium on Underwater Acoustics Applications ; European Symposium on Sustainable Building Acoustics : A Coruña 3-6 Octubre 2017.
pp 587-595
Paulí Dávila; Luis María Naya; Iñaki Zabaleta
(2017).
Memory and Yearbooks: An Analysis of Their Structure and Evolution in Religious Schools in 20th Century Spain
In Yanes-Cabrera, Cristina; Meda, Juri y Viñao, Antonio (Eds),
School Memories. New Trends in the History of Education.
pp 65-79
. Springer International Publishing.
Eizagirre Sagardia, Ana Isabel; Imaz Bengoechea; Jose Ignacio; Recalde Rodriguez, Maria Iciar
2017
Characterisation of best practices in the development os cross-curricular competences in Vocational Education and Training: case study in the Basque Country
Journal of Vocational Education & Training (Online)
69
(69)
pp 1-19
Jose Ramon Diez Lopez; Oihana Barrutia Sarasua; Aritz Ruiz Gonzalez; Daniel Zuazagoitia Rey- Baltar
(2017).
IX Congreso Ibérico de Gestión y Planificación del Agua
In Fundación Nueva Cultura del Agua (Eds),
Conference Paper. IX Congreso Ibérico de Gestión y Planificación del Agua.
. Fundación Nueva Cultura del Agua.
Asuncion Menargues; Ruben Limiñana; Jose Ramon Diez Lopez; R Colomer Barbera; Daniel Zuazagoitia Rey- Baltar
(2017).
Evaluation of two models of teaching as oriented research as a toll to overcome alternative ideas about seasons
In IATED (Eds),
EDULEARN 2017 Proceedings.
. EDULEARN.
Genaro Guisasola Aranzabal; Kristina Zuza Elosegi
2017
Evaluating and redesigning teaching learning sequences at the introductory physics level
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
13
(2)
pp 201391-2013914
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.13.020139
Paulino Davila Balsera; Luis Maria Naya Garmendia
(2017).
Turning need into a Virtue: the adjustment to the Educational demands of the Religious Congregations: the Case of de la salle in the basque Country, Spain
In Rosa Bruno and Jonb Igelmo (Eds),
Catholic Education in the Wake of Vatican II.
pp 92-110
. University of Toronto Pres.
Ana Eizagirre Sagardía; Jon Altuna Urdin; José Ignacio Marko Juanikorena; V. Pérez
2017
Las competencias transversales en el grado de Pedagogía: diagnóstico y estado de la cuestión
REDU: Revista de Docencia Universitaria
15
(1)
Z. Aginako; M. Garmendia; M. J. Bezanilla
(2017).
Difficulties Teachers Have When They Implement A Pbl Or Pjbl Approach In The Classroom At Engineering Schools
Inted2017: 11th International Technology, Education and Development Conference.
pp 6411-6421
Arturo Elosegi Irurtia; Jose Ramon Diez Lopez; Lorea Flores Compains; Jon Molinero Ortiz
2017
Pools, channel form and sediment storage in wood restored streams: potential effects in downstream reservoirs
Geomorphology
279
(1)
pp 165-175
Kristina Zuza Elosegi
2017
Students’ reasoning when tackling electric field and potential in explanation of dc resistive circuits
Physical Review Special Topics.Physics Education Research
13
(1)
pp 101281-1012812
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.13.010128
Unai Ortega Lasuen; JR. Díez
(2017).
La transición energética como recurso educativo para mejorar la comprensión de los conceptos fundamentales de la energía entre el futuro profesorado de educación primaria.
In Belén Sáenz Rico de Santiago (Eds),
XI Seminario Investigación Ambiental: Avances para la Sostenibilidad en la Educación Superior..
pp 175-197
Eizagirre Sagardia, Ana Isabel; Altuna Urdin, Jon; Picabea Torrano, Jose Ignacio; Marko Juanikorena, Jose Ignacio; Perez-Sostoa; Gaztelu-Urrutia; Maria Virginia
2017
Las competencias transversales en grado de Pedagogía: diagnostico y estado de la cuestión
REDU
15
(1)
pp 259-276
Maria Vergara; Samuel A. Cushman; Aritz Ruiz-González
2017
Ecological differences and limiting factors in different regional contexts: landscape genetics of the stone marten in the Iberian Peninsula
Landscape Ecology
32
(6)
pp 1269-1283
https://doi.org/10.1007/s10980-017-0512-0
Maite Arroita Azkarate; Jose Ramon Diez Lopez
2017
Uraren zikloan eta hiriko uraren zikloaren akats kontzeptualak. Ikasleen eta etorkizuneko irakasleen arteko konparaketa
Ikastorratza
1
(18)
pp 45-64
Kristina Zuza Elosegi; Genaro Guisasola Aranzabal
2017
University students' ideas on the relations between work and energy in Mechanics in introductory Physics courses
Revista Brasileira De Ensino De Física
40
(1)
pp 14031-14037
https://doi.org/10.1590/1806-9126-RBEF-2017-0131
A. de Lara; A. Txintxurreta; Unai Ortega Lasuen; Díez J.R.
2017
Itsasoari buruzko alfabetizazioa zientifikoa DBHko ikasle eta etorkizuneko DBHko irakasleengan. Proposamen didaktikoa
IKASTORRATZA. e-Revista de didáctica
4
(19)
pp 91-113
Ana Eizagirre Sagardía; Jon Altuna Urdin; Idoia Fernández Fernández
2017
Prácticas de éxito en el desarrollo de competencias transversales en centros de Formación Profesional del País Vasco
Revista Espanola De Pedagogia
75
(267)
pp 293-308
Anita J. Norman; Astrid V. Stronen; Geir-Arne Fuglstad; Aritz Ruiz-González; Jonas Kindberg; Nathaniel R. Street; Goran Spong
2017
Landscape relatedness: detecting contemporary fine-scale spatial structure in wild populations
Landscape Ecology
32
(1)
pp 181-194
https://doi.org/10.1007/s10980-016-0434-2
Jose Ramon Diez Lopez; Lorea Flores Compains; Aitor Larrañaga Arrizabalaga; Arturo Elosegi Irurtia
2017
Effects of wood addition on stream benthic invertebrates differed among seasons at both habitat and reach scales
Ecological Engineering
106
(1)
pp 116-123
Pablo Alvarez; Pauli Davila; Luis M. Naya
2017
Education museums: Historical educational discourse, typology and characteristics. The case of Spain
Paedagogica Historica
53
(6)
pp 827-845
https://doi.org/10.1080/00309230.2017.1392991
Kristina Zuza Elosegi; Iker Laskurain Iturbe; Nora Barroso Moreno; Goretti Echegaray Lopez; Jose Ignacio Barragues Fuentes
(2017).
Acciones para la mejora de los resultados académicos en primer grado de ingeniería de la Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa
.
. Escuela de Ingenierias Industriales.
Unai Ortega Lasuen; José Ramón Díez López
2017
Transizio energetikoa: LH-ko etorkizuneko irakasleen energiaren ulermena eta kontzientziazioa sustatzeko sekuentzia didaktikoa
Revista Forum de Sostenibilidad = Forum Iraunkortasun aldizkaria = Sustainability Forum journal
pp 193-206
Eizagirre Sagardia, Ana; Altuna Urdin, Jon; Fernandez Fernandez, Idoia
2017
Successful practices in developing cross-curricular competences in vocational training centres in the Basque Country
Revista Española de Pedagogía
75
(267)
pp 293-308
https://doi.org/10.22550/REP75-2-2017-7
Louise Solveig Norgaard; Dorthe Marlene Gotz Mikkelsen; Morten Elmeros; Mariann Chriel; Aksel Bo Madsen; Jeppe Lund Nielsen; Cino Pertoldi; Ettore Randi; Joerns Fickel; Brygida Slaska; Aritz Ruiz-González
2017
Population genomics of the raccoon dog (Nyctereutes procyonoides) in Denmark: insights into invasion history and population development
Biological Invasions
19
(5)
pp 1637-1652
https://doi.org/10.1007/s10530-017-1385-5
Pilar Gil Molina
(2017).
Comunicación entre tutores/as del Prácticum del Grado de maestro/a de Educación Infantil
In Mercedes González Sanmamed,Manuela Raposo Rivas,Agustín Erkizia Olaizola,Manuel Cebrián de la Serna,Adolfo Pérez Abellás,Miguel Ángel Barberá Gregori,Olga Canet Vélez,Miguel Ángel Zabalza Beraza (Eds),
Recursos para un prácticum de calidad. Actas del XIV Symposium internacional sobre el practicum y las prácticas externas.
pp 760-769
Paulí Dávila Balsera; Luis María Naya Garmendia
2017
El Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco
Historia De La Educacion: Revista Interuniversitaria
36
(36)
pp 482-485
Goretti Echegaray López; Nora Barroso; Iker Laskurain Iturbe; Kristina Zuza Elosegi; José Ignacio Barragués Fuentes
(2017).
Investigación cualitativa para la mejora de los resultados académicos en primer curso en los grados de Ingeniería de la Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa
In María Luisa Sein,Angel Fidalgo Blanco,Francisco José García Peñalvo (Eds),
La Innovación Docente Como Misión Del Profesorado. Actas Del Iv Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Competitividad, Cinaic 2017.
pp 445-448
. Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza.
Unai Ortega Lasuen; Díez J.R.
2017
Trantszio energetikoa: LH-ko etorkizuneko irakasleen energiaren ulermena eta kontzientziazioa sustatzeko sekuentzia didaktikoa
Forum de Sostenibilidad